لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: زیربناهای نظامی اوکراین را در اودیسا هدف قرار دادیم


وزارت خارجۀ روسیه روز یکشنبه ۲۴ جولای (۲ اسد) تایید کرد که راکت‌های پرتاب شده از سوی نظامیان روسی روز شنبه زیربناهای نظامی در شهر بندری اودیسا در بحیره سیاه اوکراین را هدف قرار داده است، مکانی که برای صادرات غله جات اوکراین مهم شمرده می‌شود.

ماریا زخاروفا، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه در تلگرام نوشت: "یک حملۀ دقیق موشک های کالیبر، زیربناهای نظامی بندر اودیسا را نابود کرد".

روسیه پیش ازین هر گونه دخالت در حملۀ روز شنبه را رد کرده بود.

این حمله یک روز پس از امضای توافقنامه میان روسیه و اوکراین صورت گرفت که بر اساس آن اوکراین می‌تواند میلیون‌ها تن غله را از طریق بندر خود در بحیره سیاه صادر کند.

از سوی دیگر، ولادمیر زیلینسکی رییس جمهور اوکراین ضمن اعلام خبر پیشروی اردوی اوکراین در یکی از ساحات زیر تصرف نظامیان روسی گفت که حملۀ راکتی روسیه بر بندر اودیسا احتمال مذاکرات را از بین برده است.

آقای زیلینسکی حملۀ راکتی روسیه بر بندر اودیسا را "ضربه به مواضع سیاسی خود روسیه" خواند و افزود: "اگر کسی در جهان می‌توانست قبلاً بگوید که یک نوع گفتگو با روسیه، و یک نوعی توافقنامه با آن کشور ضروری است. ببینید چه اتفاقی می‌افتد".

رییس جمهور اوکراین روز شنبه در یک سخنرانی ویدیویی، همچنین گفت که نیروهای اوکراینی به تدریج به سمت خرسون شرقی حرکت می‌کنند که در آغاز جنگ به تصرف روسیه درآمده است.

حملات جدید راکتی روسیه، توافقی را تهدید کرد که درست یک روز قبل برای رفع انسداد صادرات غله جات از بنادر بحیره سیاه و رسیدگی به کمبود جهانی مواد غذایی، میان اوکراین و روسیه امضا شده بود.

XS
SM
MD
LG