لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه ۱۰ دپلومات امریکایی را از مسکو اخراج می‌کند


سفارت ایالات متحده امریکا در مسکو
سفارت ایالات متحده امریکا در مسکو

در ادامهٔ تنش‌ها در روابط روسیه و امریکا، وزارت خارجهٔ روسیه اعلام کرد که ۱۰ دپلومات امریکایی را از این کشور اخراج می‌کند. این تصمیم، در واکنش به عمل مشابهی از سوی واشنگتن اتخاذ شده است.

روز گذشته امریکا اعلام کرد که در واکنش به مداخلهٔ سال گذشتهٔ روسیه در انتخابات امریکا، حملات سایبری و رفتارهای این کشور در رابطه به اوکراین، یک سری تحریمات را بر روسیه وضع کرده و ده دپلومات روسی را نیز از واشنگتن اخراج می‌کند.

روسیه تمامی این اتهامات را تکذیب کرده است.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز جمعه ۱۶ اپریل (۲۷حمل) در یک کنفرانس خبری گفت که کشورش به تحریمات امریکا واکنش‌های بیشتری نشان خواهد داد.

علاوه بر اخراج ده دپلومات امریکایی، آقای لاوروف گفت که روسیه هشت مقام امریکایی را وارد فهرست تحریمات خود کرده و فعالیت نهادهای امریکایی را که به باور مسکو در امور داخلی روسیه مداخله می‌کنند، متوقف می‌سازد.

پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تحریمات امریکا را غیرقابل قبول خوانده، اما گفته بود که راه برای گفتگو باز است.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا نیز پس از اعلام تحریمات بر روسیه، تاکید کرده بود که لازم است راه‌های ارتباطی میان دو کشور باز نگه داشته شود.

آقای بایدن هم‌چنین پیشنهاد دیدار با ولادمیر پوتین، همتای روسی خود را مطرح کرده است.

تحریمات امریکا بازار اقتصاد روسیه را آسیب زده و سبب شده که از ارزش پول روسیه کاسته شود.

روابط امریکا و روسیه پس از آن به سردی گرایید که آقای بایدن، ماه گذشته رییس جمهور روسیه را " قاتل " خطاب کرد و روسیه نیز سفیر خود در واشنگتن را برای مشوره به مسکو فرا خواند.

حدود یک ماه پس از این رویداد، هنوز سفیر روسیه به واشنگتن برنگشته است.

XS
SM
MD
LG