لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ ناشی از کووید۱۹ در روسیه به بلندترین حد رسید


مقام‌های روسیه از بلندترین آمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در طول همه‌گیری کروناویروس در آن کشور خبر داده اند.

بر اساس آمار رسمی، روز یکشنبه سوم اکتوبر (۱۲ میزان) ۸۹۰ نفر در اثر ابتلا به کووید۱۹ در روسیه جان باخته اند که تا کنون چنین میزان بلند مرگ و میر در آن کشور پیشینه نداشته است.

همچنین حد اوسط شمار واقعات جدید ابتلا به کووید۱۹ در روسیه به بیش از ۲۵ هزار واقعه در روز رسیده است.

روسیه با جمعیت ۱۴۶ میلیون نفر، بلندترین میزان مرگ ناشی از همه‌گیری کروناویروس را در اروپا داشته و بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز، تا روز دوشنبه چهارم اکتوبر (۱۲ میزان) شمار واقعات کووید۱۹ در آن کشور به بیش از ۷.۲ میلیون و مرگ و میر ناشی از آن به بیش از ۲۰۷ هزار نفر رسیده است.

با وصف افزایش واقعات و تلفات ناشی از کروناویروس، مقام‌های روسیه گفته اند که هیچ طرحی برای وضع محدودیت روی دست نیست. مقررات پوشیدن ماسک در روسیه نافذ است، اما به گونۀ جدی پیگیری نمی‌شود.

مسکو در تابستان سال روان مقررات ارایۀ گواهینامۀ تطبیق واکسین یا نتیجۀ منفی آزمایش کووید ۱۹ را برای مشتریان فضای داخل رستوران‌ها و می‌خانه‌ها نافذ کرد، اما پس از شکایت مالکان تشبثات در مورد کاهش درآمد شان، این برنامه تطبیق نشد.

با آنکه روسیه نخستین واکسین کووید۱۹ (سپوتنیک وی) را تولید کرد، تنها ۳۲.۵ درصد جمعیت آن کشور تنها یک دوز واکسین را دریافت کرده و ۲۸ درصد جمعیت به کلی واکسین شده اند.

یکی از دلایل کاهش گرایش مردم روسیه به تطبیق واکسین، مشهور و معمول بودن آزمایش انتی بادی در بین مردم آن کشور است.

کارشناسان امور صحی می‌گویند که آزمایش انتی‌بادی چه برای تشخیص کووید۱۹ یا هم ارزیابی سطح معافیت بدن در مقابل کروناویروس، قابل اعتماد نیست و به گفتۀ آنان انتی‌بادی‌هایی که در جریان این آزمایشات تثبیت می‌شوند، فقط می‌تواند سابقۀ ابتلا به کووید۱۹ را تایید کند.

دانشمندان هنوز هم نمی‌دانند که کدام سطح انتی‌بادی کروناویروس و برای چه مدتی می‌تواند یک شخص را از ابتلا به کووید۱۹ محافظت کند.

XS
SM
MD
LG