لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان روسیه: در ماریوپول آتش‌بس یک جانبه را اعلام کردیم 


فابریکه آهن ازوفستال
فابریکه آهن ازوفستال

وزارت دفاع روسیه امروز ۲۵ اپریل (پنجم ثور) گفت که در اطراف یک فابریکۀ فولاد در شهر ماریوپول آتش‌بس اعلام کرده است تا غیرنظامیانی که به آنجا پناه برده اند، از این ساحۀ صنعتی بیرون شوند.

در این فابریکه نیروهای اوکراینی نیز حضور دارند که با وجود ضرب الاجل های روسیه برای تسلیم شدن، تا کنون سلاح شان را به زمین نگذاشته و از این کارخانه بیرون نشده اند.

وزارت دفاع روسیه با نشر بیانیه‌ای گفته است که از ساعت ۲:۰۰ پس از چاشت امروز ۲۵ اپریل (پنجم ثور) نیروهای این کشور به گونۀ یک جانبه جنگ را متوقف کرده و قطعات خویش را به فاصلۀ دورتر از فابریکۀ انتقال می‌دهد تا غیرنظامیان به هر جایی که خواسته باشند، رفته بتوانند.

مقامات دفاعی روسیه گفته اند که جانب اوکراین باید با برافراشتن پرچم سفید رنگ، آمادگی شان را از آغاز تخلیۀ بشری نشان دهند.

وزارت دفاع روسیه همچنان گفته است که معلومات در هر نیم ساعت از طریق شبکه های رادیویی در داخل فابریکۀ فولاد ازوفستال نشر خواهد شد.

روسیه هفتۀ گذشته ادعا کرد که کنترول کامل شهر استراتیژیک ماریوپول را به دست گرفته است و تنها این ساحۀ صنعتی در کنترول نیروهای اوکراینی است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، دستور محاصرۀ این ساحه را صادر کرده بود که در آن صدها غیرنظامی با نیروهای اوکراینی مستقر اند.

سقوط کامل شهر بندری ماریوپول باعث می‌شود که شبه جزیرهٔ کریمیه به منطقه تحت کنترول شورشیان مورد حمایت مسکو متصل شده و نوار جنوب‌شرقی اوکراین به کنترول روس‌ها در آید.

XS
SM
MD
LG