لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه بسته‌های خون را به مرز اوکراین فرستاده است- مقام‌ها


مقامات امریکایی می‌گویند که روسیه به نزدیکی مرز اوکراین، جاییکه نیروهای این کشور مستقر است، مواد طبی، به شمول بسته‌های خون را فرستاده است؛ اقدامی که به آمادگی نظامی مسکو اشاره می‌کند.

سه مقام امریکایی برحال و بازنشسته به رویترز به شرط افشا نشدن نام‌های شان در این مورد صحبت کردند؛ اقدامی که به هشدار‌های امریکا مبنی بر آمادگی روسیه برای تهاجم بر اوکراین افزوده است.

روسیه در حدود ۱۰۰ هزار نیروی خویش را در امتداد مرز اوکراین جابجا کرده است؛ اقدامی که غرب گمان می‌کند بخشی از طرح اقدام نظامی علیه اوکراین است.

وزارت دفاع ایالات متحده در گذشته نیز در مورد انتقال حمایت‌های طبی مسکو در مرز اوکراین خبر داده بود، اما انتقال بسته‌های خون جزییات تازه‌ است.

وزارت دفاع روسیه تا اکنون به این گزارش واکنش نشان نداده، اما وزارت دفاع اوکراین این معلومات را رد کرده است.

هنا مالیر، معاون وزیر دفاع اوکراین در صحفهٔ فیسبوک‌اش نوشته است که این معلومات درست نیست و چنین خبر‌ها عناصر جنگ روانی بود که هدف آن ایجاد سراسیمگی و هراس در جامعه است.

پیش از آن، ولادمیر زیلینکسی، رییس جمهور اوکراین نیز یک روز پیش با انتقاد بر چنین خبر‌ها گفت که کشورش به این چنین سراسیمگی نیاز ندارد.

یک سخنگوی قصر سفید نیز تا اکنون در مورد انتقال بسته‌های خون توسط مسکو تبصره نکرده، اما هشدار‌ها در مورد آمادگی نظامی روسیه را تکرار کرد.

وزارت دفاع امریکا بحث در مورد ارزیابی‌های استخباراتی را رد کرد.

مقامات امریکایی که در این مورد خبر دادند، نخواستند در مورد این که امریکا چگونه این تحرکات را کشف کرده است معلومات دهند. با آنهم دو مقام امریکایی گفتند که در جریان هفته‌های اخیر به این معلومات دست یافته اند.

مسکو طرح هر نوع حمله بر اوکراین را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG