لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن برخلاف تقاضای روسیه به شرق اروپا نیرو می‌فرستد 


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده با اعلام فرستادن نیروهای امریکایی به شرق اروپا، فشار‌ها را بر ولادمیر پوتین،‌ رییس جمهور روسیه نگهداشته است.

رییس جمهور بایدن دیروز گفت که شمار اندکی از نیروهای امریکایی به زودی به هدف تقویت حضور ناتو در شرق اروپا مستقر خواهند شد.

این در حالی است که ده‌ها هزار نیروی امریکایی از قبل در غرب اروپا حضور دارند.

روسیه پیش از این خواستار عدم حضور بیشتر نیروها و تسلیحات ناتو در شرق اروپا شده بود.

این اعلام در حالی صورت گرفت که مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا دیروز ۲۸ جنوری (هشتم دلو) گفت که حملهٔ روسیه بر اوکراین "مهیب"، "وحشتناک" و "غیرضروری" خواهد بود و سبب تلفات غیرنظامیان خواهد شد.

در این حال، لوید آستن،‌ وزیر دفاع امریکا بر یافتن راه حل دپلوماتیک برای حل تنش با اوکراین تاکید کرد. او افزود که رییس جمهور روسیه می‌تواند تصمیم درست اتخاذ کند و "هیچ دلیلی وجود ندارد که وضعیت کنونی را به یک تنش مبدل سازد".

روسیه در حدود ۱۰۰ هزار نیروی خویش را در امتداد مرز اوکراین جابجا کرده است؛ اقدامی که غرب گمان می‌کند بخشی از طرح اقدام نظامی علیه اوکراین است.

تا کنون نه غرب و نه هم روسیه از موقف شان عقب نشینی کرده است.

روسیه می‌گوید که طرح حمله بر اوکراین را ندارد و اما از ناتو خواسته است که این کشور را به عضویت این پیمان نپذیرد و به امریکا پیشنهاد کرده که نباید در کشورهای عضو شوروی سابق پایگاه نظامی ایجاد کند؛ پیشنهاداتی که رسماً از سوی امریکا و ناتو رد شده است.

XS
SM
MD
LG