لینک های دسترسی

Breaking News

کابلوف: طالبان را برای گفتگوهای بین المللی به مسکو دعوت می‌کنیم


نمایندۀ ویژۀ روسیه در امور افغانستان گفته است که کشورش طالبان را برای گفتگو‌های بین المللی در مورد افغانستان که در مسکو برگزار می‌شود، دعوت خواهد کرد.

ضمیر کابلوف روز پنجشنبه هفتم اکتوبر (۱۵ میزان) گفت که قرار است این گفتگوها پس از نشست گروه جی ۲۰، به تاریخ ۲۰ اکتوبر در مسکو برگزار شود.

نشست گروه جی ۲۰ به تاریخ ۱۲ اکتوبر برگزار خواهد شد و کمک به افغانستان برای جلوگیری از فاجعه انسانی در آن کشور از بحث‌های عمدۀ در این نشست خواهد بود.

آقای کابلوف در پاسخ به سوالی که آیا روسیه به افغانستان کمک‌های بشردوستانه خواهد فرستاد یا خیر؟ گفت که روسیه این کار را انجام خواهد داد اما روی جزییات آن هنوز تصمیم گرفته نشده است.

افزون بر طالبان، در نشست مسکو، نمایندگان کشورهای چین، هند، ایران و پاکستان نیز دعوت خواهند شد.

مسکو برای تعامل با طالبان تمایل نشان داده اما تاکنون برای به رسمیت شناختن این گروه که به عنوان یک سازمان تروریستی در روسیه پنداشته می‌شود، اقدامی نکرده است.

کرملین در سال‌های اخیر با طالبان تماس داشته و چندین بار میزبان نمایندگان آنان در مسکو بوده است که آخرین مورد آن در ماه جولای بود.

برخلاف کشورهای غربی که پس از روی‌کار آمدن حکومت طالبان در ماه اگست دپلومات‌های خود را از افغانستان بیرون کردند، روسیه سفارت خود را در کابل باز نگه داشته است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه از دخالت خارجی در امور داخلی افغانستان انتقاد کرده و گفته است که مسکو از حمله اتحاد جماهیر شوروی به این کشور "درس گرفته است".

اما این در حالی است که آقای کابلوف روز دوشنبه گفت که مسکو بالای تحریم های سازمان ملل علیه طالبان تجدید نظر نمی‌کند و افزود: "ما در این مرحله معتقدیم که عجله کردن به صلاح نیست."

XS
SM
MD
LG