لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه وبسایت مسکو تایمز را مسدود کرد


مقام های روزنامهٔ مسکو تایمز روز جمعه ۱۵ اپریل‌ (۲۶ حمل) گفتند که مقام های روسیه وبسایت این روزنامهٔ روسی زبان را به دلیل نشر گزارش ها در مورد جنگ اوکراین مسدود کرده اند.

مقام های روزنامهٔ (Moscow Times) گفته‌اند که وبسایت آنها پس از آن مسدود شد که مقام های روسی نشر گزارش این روزنامه روسی زبان در مورد جنگ اوکراین را "دروغ'' خواندند.

اما به گفتهٔ این روزنامه، بخش انگلیسی این وبسایت تا حال مسدود نشده است.

این روزنامه گفته است که شرکت‌های خدمات انترنتی دسترسی به وبسایت این روزنامه را از قبل مسدود کرده‌ اند. این روزنامه روسی زبان یادداشت ادارهٔ نظارت نشرات روسیه را نشر کرده که در آن گفته شده است وبسایت مسکو تایمز حال مسدود شده است.

مقام های روسیه از ماه فبروری به این سو، چندین رسانهٔ آزاد را در آن کشور مسدود کرده اند و هدف این اقدام مسکو، کنترول پوشش خبری تهاجم نظامی روسیه در اوکراین است.

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری آغاز شد،‌ ادارهٔ نظارت نشراتی روسیه، روسكومنادزور (Roskomnadzor) به همه رسانه ها در روسیه دستور داد تا تنها آمار و معلوماتی را در مورد جنگ اوکراین نشر کنند که از سوی مقام های آن کشور فراهم می شود.

این اداره‌ همچنین از رسانه ها خواسته است تا تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین را "عملیات خاص نظامی" اطلاق کنند، نه جنگ و تجاوز.

در واکنش به این دستور مقام های روسیه، بسیاری از رسانه ها در عوض پیروی از مقررات سختگیرانه مسکو، تصمیم گرفتند تا فعالیت خود را به حالت تعلیق در آورند.

کرملین فعالیت شماری از رسانه های خارجی به شمول رادیوی اروپای آزاد/رادیو آزادی را مسدود کرده است.

XS
SM
MD
LG