لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین پاسپورت های روسی برای ساکنان منطقهٔ خرسون اوکراین توزیع شد


مقامات روسیه روز شنبه ۱۱ جون ( ۲۱ جواز) گفتند که نخستین پاسپورت های روسی را برای ساکنان محلی در منظقه اشغال شده خرسون که در جنوب اوکراین موقعیت دارد ، توزیع کرده اند.

تاس، خبرگزاری دولتی روسیه،‌ گزارش داده است که ۲۳ تن از ساکنان منطقهٔ خرسون پاسپورت های روسی را طی یک مراسمی که " پروسه آسان" نامیده می شود دریافت کردند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، فرمان روند توزیع " طریقه یا پروسه آسان " پاسپورت را در ماه می امضا کرده بود.

تاس از نقل ولادیمیر سالدو، مسوول ارشد اداری منطقهٔ خرسون که حامی مسکو است، گزارش داده است که :" تمام ساکنان خرسون می خواهند تا پاسپورت و شهروندی [ روسیه ] را هرچه عاجل دریافت نمایند."

سالدو همچنین به خبرگزاری دولتی روسیه(RIA) ادعا کرد که " این آغاز یک مرحلهٔ جدید برای ما می باشد و این مهم ترین سندی است که هرکس میخواهد تا آنرا در زندگی خود داشته باشد."

مقامات شهر خرسون می گویند که روند توزیع پاسپورت با در نظر داشت روز روسیه (Russian Day) انتخاب شده است. این روز مصادف با روز یکشنبه می باشد که یک روز تعطیل عمومی است و ضمناََ گرامیداشت از استقلال روسیه از اتحاد جماهیر شوری سابق می باشد.

این روز یک فرصتی است که بسیاری از روس ها غروو ملی خویش را نشان می دهند.

اردوی روسیه پس از آغاز تهاجم در تاریخ ۲۴ فبروری توانست تا در همان روز های اول بخش های زیادی از منطقه خرسون را تصرف نماید.

فرمان کرملین به مقامات محلی اجازه می دهد تا پاسپورت های روسی را برای ساکنان محل صادر نمایند. اما روند توزیع پاسپورت روسیه در این منطقه،‌ موجب نگرانی در منطقهٔ زاپوریژژیا اوکراین شده است، منطقه ای که بخش هایی آن توسط قوای مسکو کنترول می شود.

در واکنش به این اقدام روسیه ، مقامات اوکراینی این عمل را محکوم کرده و آنرا " نقض آشکار" تمامیت ارضی اوکراین تلقی کرده و گفته اند که این فرمان پوتین " از نظر قانونی باطل است."

XS
SM
MD
LG