لینک های دسترسی

Breaking News

کرملین: قوای روسی 'از مناطق تحت کنترول جدایی طلبان در شرق اوکراین محافظت' می کنند


کارگران حین بررسی تخریب یک گدام در حومه شهر خارکیف اوکراین
کارگران حین بررسی تخریب یک گدام در حومه شهر خارکیف اوکراین

دیمتری پسکوف، سخنگوی قصر کرملن، روز جمعه سوم جون (۱۳ جوزا) گفت که قوای روسی به هدف اصلی خود یعنی "محافظت از غیر نظامیان" در مناطق تحت کنترول جدایی طلبان در شرق اوکراین موفق شده است.

این مقام کرملن افزود که نیروهای روسی بخش هایی از اوکراین را "آزاد" کرده و "این کار تا زمانی ادامه خواهد یافت که همه اهداف عملیات نظامی خاص به دست بیاید."

این اظهارات پسکوف در ۱۰۰مین روز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین بیان شد و جنگ میان قوای روسی و اوکراینی در چندین جبهه هنوز هم ادامه دارد.

قبل از این، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، ناوقت پنجشنبه به وقت محل گفت که قوای روسی ۲۰ در صد قلمرو کشورش را اشغال کرده است.

رییس جمهور زیلینسکی که از طریق ویدیو کنفرانس در پارلمان لوکزامبورگ سخنرانی می کرد، خطاب به قانونگذاران آن کشور گفت که نیروهای کشورش در مساحت بیش از یک‌هزار کیلو متر در مقابل قوای روسی درگیر جنگ بوده است. به گفته زیلینسکی، مناطق اوکراین که زیر کنترول مسکو در آمده است، معادل تمام قلمرو هالند می‌باشد.

مسکو در سال ۲۰۱۴ میلادی شبه جزیره کریمیه را به قلمرو خود ضمیمه کرد و بخش‌های از منطقه شرقی دونباس را نیز به تصرف خود درآورد.

ملل متحد تخمین زده است که از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین تا اکنون در حدود ۴۰۰۰ غیرنظامی در این کشور کشته شده اند، بیش از شش میلیون اوکراینی کشور شان را ترک کرده و بیش از ۷.۷ میلیون نفر دیگر در داخل آن کشور بی جا شده اند.

XS
SM
MD
LG