لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ هکرهای روسی بر شبکه‌های چندین ایالت امریکا


مقام‌های امریکایی گفته اند که هکرهایی که از سوی حکومت روسیه حمایت می‌شوند، در چند روز اخیر شبکه‌های چندین ایالت امریکا را هدف حمله قرار داده و اطلاعات را از کم از کم دو سرور ربوده اند.

ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف بی آی و وزارت امنیت داخلی امریکا روز پنجشنبه ۲۲ اکتوبر (اول عقرب) در حالی این هشدار را صادر کرده که کمتر از دو هفتۀ دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی‌مانده است.

مقام‌ها جزییاتی در مورد ایالت‌ها یا نهادهایی که هدف این حملات قرار گرفته اند، ارایه نکرده‌اند و نیز نگفته اند که آیا ماموریت انتخابات در این ایالت‌ها هدف قرار گرفته یا هم اینکه اطلاعات انتخاباتی در دسترس هکرها قرار گرفته است یا خیر.

جان رتکلیف، رییس استخبارات ملی و کرستوفر ری، رییس ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا یک روز پیش از این گفته بودند که ایران و روسیه اطلاعات ثبت نام رای‌دهندگان امریکایی را با نیت دخالت در انتخابات نومبر به دست آورده‌اند تا به گفتۀ آنان سبب "سرگردانی، آشوب افگنی و تضعیف اعتماد مردم به دموکراسی" شوند.

هرچند روسیه و ایران این اتهامات را رد کرده و وزارت خارجۀ ایران روز پنجشنبه در اعتراض به آن سفیر سویس در تهران را که از علایق ایالات متحده نیز نمایندگی می‌کند، احضار کرد.

بخش امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی امریکا و ادارۀ تحقیقات فدرال گفته اند که عاملان این حملات در صدد دسترسی به شبکه‌ها بودند تا به "گزینه‌های اخلال در آینده دست یابند و به سیاست‌ها و اقدامات ایالات متحده نفوذ کنند یا مشروعیت نهادهای حکومتی را صدمه بزنند."

مقام‌های امریکایی مکرراً گفته اند که به هکرها بی نهایت دشوار است تا حساب آرای انتخابات را تغییر دهند، اما هشدار داده اند که هکرها از روش‌هایی کار خواهند گرفت تا روند رای‌دهی را مختل کرده یا به تاخیر بی‌اندازند و در نهایت اعتماد رای‌دهندگان را نسبت به نتایج انتخابات خدشه دار کنند.

با اینحال، مقام‌های استخباراتی و امنیتی ایالات متحده به رای‌دهندگان امریکایی از سلامت و تمامیت روند انتخابات اطمینان داده اند.

XS
SM
MD
LG