لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: مربیون نظامی روسی در افریقا دست به جنایت زده اند 


گزارش سالانهٔ ملل متحد حاکی است که مربیون نظامی روسی در جمهوری افریقای مرکزی دست به کشتار و غارت زده اند، اما مسکو می‌گوید که آنان غیرمسلح بوده و در جنگ دخیل نیستند.

بر اساس گزارشی که متخصصین ملل متحد به تازگی به شورای امنیت این سازمان ارایه کرده اند، مربیون نظامی روسی از قوه بیش از حد استفاده کرده اند که تخطی‌ از قوانین بین المللی بشری پنداشته می‌شود.

در این گزارش آمده است که سربازان قوای مسلح افریقای مرکزی و مربیون روسی مرتکب تخطی‌ها به شمول استفادهٔ بیش از حد قوه، کشتار بدون تفکیک غیرنظامیان، اشغال مکاتب و غارت گسترده شده اند.

از ماه دسمبر به اینسو، اردوی جمهوری افریقای مرکزی به حمایت ۱۲ هزار نیروی حافظ صلح ملل متحد، نیروهای ویژهٔ راوندایی و شبه‌نظامیان روسی، ساحات گسترده‌ای را از کنترول شورشیان بیرون کرده اند، اما در نخستین‌ ماه‌های سال، صدها هزار نفر بیجا شدند در حالیکه نصف دیگر جمعیت این کشور با عدم امنیت مواد غذایی مواجه اند.

روسیه در سال ۲۰۱۸ مربیون خویش را به این کشور فرستاد و در ماه اپریل سال جاری گفت که شمار این مربیون هیچ زمانی به بیش از ۵۵۰ نفر نرسیده است.

اما متخصصین ملل متحد گفته اند که بر اساس معلومات منابع متعدد شمار این مربیون بین ۸۰۰ تا ۲۱۰۰ نفر بوده است.

جمهوری افریقای مرکزی، یکی از فقیرترین کشورهای افریقایی، از سال ۱۹۶۰ به اینسو زمانی که استقلال‌اش را از فرانسه گرفت، ناامن است.

XS
SM
MD
LG