لینک های دسترسی

Breaking News

جرایم جنگی در اوکراین؛ یک سرباز روسی به کشتن یک غیرنظامی اعتراف کرد


وادیم شیشیمارین، خوردضابط روسی
وادیم شیشیمارین، خوردضابط روسی

یک سرباز ۲۱ ساله روسی به روز چهارشنبه ۱۸ می (۲۸ ثور) اعتراف کرد که یک غیرنظامی اوکراینی را به ضرب گلوله کشته است.

وادیم شیشیمارین، خورد ضابط روسی که یک پیرمرد ۶۲ ساله اوکراینی را کشته است با مجازات حبس ابد مواجه است.

این نظامی روسی در یک ویدیوی کوتاه به محکمه‌ای در کیف گفت که چند روز پس از تهاجم روسیه در زمان بیرون شدن از یکی از قریه‌های اوکراین، پیرمرد بایسکل سواری را دید که در تلیفون صحبت می‌کرد و پس از آن که به او دستور کشتن وی داده شد، او با تفنگش سر این پیرمرد را نشانه گرفت و فیر کرد.

شیشیمارین نگفت که دستور کشتن او را کی داده بود، اما افزود که هراس داشتند پیرمرد در مورد موقعیت آنان به نیروهای اوکراینی خبر بدهد.

آریانا وینیدیکتووا، لوی سارنوال اوکراین پیش از این گفته بود که دفتر او قضایای جرایم جنگی ۴۱ نظامی روسی را آماده می‌سازد که در بم‌گذاری زیربنا‌های ملکی، کشتن افراد ملکی، تجاوز جنسی و غارت دخیل بوده اند.

تا حال واضح نیست که چه تعداد شهروندان روسیه در قید اوکراین به سر می‌برند و چه تعداد آنان در غیابت شان محاکمه خواهند شد.

لوی سارنوال اوکراین گفت که این خوردضابط روسی در میان گروهی از سربازانی بود که به تاریخ ۲۸ فبروری در قریه چوپاخیفکا در ۳۲۰ کیلومتری کیف، پس از رسیدن نیروهای اوکراینی پابه فرار گذاشتند.

دفتر لوی سارنوالی اوکراین گفته است که در مورد بیش از ده هزار و ۷۰۰ قضیهٔ باالقوهٔ جرایم جنگی تحقیق می‌کند که در آن بیش از ۶۰۰ مظنون، به شمول نظامیان روسی و مقامات دولتی دخیل اند.

این در حالی است که روز گذشته محکمهٔ بین المللی جرایم از فرستادن بزرگترین تیم تحقیقاتی در تاریخ این محکمه به اوکراین خبر داد.

این محکمه گفته است که این تیم ۴۲ نفری متشکل از متخصصین طب عدلی، کارمندان حمایوی و تحقیق کنندگان است که با مقامات اوکراینی کار خواهند کرد.

اما کرملین می‌گوید که در این کشتارها نقشی نداشته و شواهد و مدارک آن را "صحنه سازی" و "جعلی" خوانده است.

بر اساس معلومات ملل متحد، پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه تا اکنون بیش از ۲۷۰۰ غیرنظامی در این کشور کشته شده اند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش اسوشیتدپرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG