لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه حملات تازه را بر جنوب شرق اوکراین آغاز کرد


ساختمان رهایشی که روز دوشنبه دراثر میزایل روسیه در شهر بندری اودسا واقع در جنوب شرق اوکراین ویران شد
ساختمان رهایشی که روز دوشنبه دراثر میزایل روسیه در شهر بندری اودسا واقع در جنوب شرق اوکراین ویران شد

روسیه روز دوشنبه دوم می (۱۲ ثور) حملات تازه را بر شهر بندری اودسا واقع در جنوب شرق اوکراین در حالی آغاز کرد که اتحادیهٔ اروپا از آمادگی در مورد وضع تعزیرات بر صادرات نفت روسیه خبر داد.

شورای شهر اودسا روز دوشنبه گفت که قوای روسیه یک ساختمان مسکونی را در این شهر هدف قرار داد که در اثر آن یک پسر ۱۵ ساله کشته شد و یک دختر زخمی شد.

در همین حال،‌ ماکسیم مارچنکو، فرمانده نظامی اوکراین در این منطقه،‌گفته است که یک میزایل روسیه یک پل مهم و استراتیژیک را هدف قرار داده است.

انتظار می رود که اتحادیهٔ اروپا روز سه شنبه سوم می بستهٔ تعزیرات جدید علیه روسیه را پیشنهاد کند که شامل وضع محدودیت برصادرات نفت روسیه می شود.

مقام های آلمانی روز دوشنبه گفتند که برلین ممکن از تحریم کامل اتحادیهٔ اروپا از واردات نفت روسیه حمایت کند.

در عین حال، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، روز دوشنبه در یک سخنرانی ویدیویی گفت:‌ "ما انتظار داریم که یک بستهٔ جدید [تعزیرات علیه روسیه] از سوی اتحادیه‌ اروپا ارایه شود. این بسته باید دربرگیرندهٔ‌ اقدمات روشن برای جلوگیری از عواید روسیه از منابع انرژی باشد."

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۰ فبروری سال روان میلادی آغاز شد، کشور های غربی، به خصوص ایالات متحده چندین بار تعزیرات شدید اقتصادی را بر مسکو وضع کردند.

علاوه بر آن، اغلب کشور های غربی در پهلوی فراهم آوری کمک های بشری برای اوکراین، تسلیحات مورد نیاز را به این کشور را فراهم کرده اند تا کیف بتواند در برابر تهاجم روسیه از خود دفاع کند.

از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر ، بیش از ۵.۲ میلیون اوکراینی مجبور به ترک کشور‌شان شده اند و بیش از ۷.۲ میلیون نفر در داخل کشور بیجا شده اند. علاوه بر آن، هزاران نفر، به شمول زنان و کودکان در جنگ اوکراین کشته و زخمی شده اند و زیربنا‌های این کشور نیز ویران شده است.

XS
SM
MD
LG