لینک های دسترسی

Breaking News

برفباری‌ سنگین در افغانستان؛ شاهراه سالنگ دوباره باز شد


وزارت فواید عامۀ افغانستان می‌گوید که شاهراه سالنگ که به دلیل برفباری‌های سنگین به روی رفت و آمد مسافرین مسدود شده بود، دوباره باز شده است.

اشرف حق‌شناس، معاون سخنگوی این وزارت روز یکشنبه ۱۴ مارچ (۲۴ حوت) به صدای امریکا گفت که این شاهراه به دلیل برفباری‌های شدید، تندبادها و سرازیر شدن برفکوچ‌ها از ناوقت دیروز به این‌سو مسدود بود.

آقای حق‌شناس همچنان گفت که دیشب تیم‌های نجات ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها، ده‌ها مسافر را از مسیر این شاهراه نجات داده و به جاهای امن منتقل کردند.

او همچنان گفت که ده‌ها موتر مسافربری و باربری نیز از شاهراه سالنگ‌ به جاهای مصوون منتقل شدند.

معاون سخنگوی وزارت فواید عامه تاکید کرد که تلاش‌ها برای بازگشایی کامل این شاهراه به روی ترافیک به ویژه موترهای باربری جریان دارد.

همچنان برفباری‌های سنگین در ۲۴ ساعت گذشته، برخی از مسیرها در ولایت‌های بدخشان، پنجشیر، بغلان، غور، فاریاب و بلخ را به ‌روی ترافیک مسدود کرده است.

بر اساس معلومات این وزارت در حال حاضر، راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های کوهستان، راغستان، یاوان و یفتل بدخشان به روی رفت و آمد بسته اند.

این وزارت افزود که کوتل "انجمن" در ولایت پنجشیر و کوتل "پلفی" در ولایت بغلان به روی رفت و آمد مسدود می‌باشد.

به گفتۀ این وزارت، کارمندان ریاست فواید عامه تا اکنون توانسته اند که مسیر پروان-بامیان و کوتل "بکک" در ولایت غور را دوباره پاکسازی کنند.

در این حال، ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان از پاکسازی دوباره بخش‌های میدان هوایی بدخشان از برف خبر داد.

این اداره گفته است که در حال حاضر این میدان برای نشست و پرواز طیاره‌های ملکی و نظامی آماده شده است.

میدان هوایی بدخشان از روز گذشته به روی ترافیک هوایی مسدود شده بود.

XS
SM
MD
LG