لینک های دسترسی

Breaking News

صالح: انتخابات گام مستحکم به خاطر تطبیق پروسه صلح با طالبان است


امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی تیم دولت ساز، امروز دوشنبه ۳۰ سپتمبر (۸ میزان) گفت که برگزاری انتخابات " گام مستحکم به خاطر تطبیق پروسه صلح است".

او گفت: " خوشبختانه انتخابات به برنده این پروسه بزرگ یک پلاتفورم (سکو) و زمین سخت در اختیار اش قرار می‌دهد که بالای آن بایستد و به نمایندگی از اراده جمعی برنامه صلح خود را با طالبان پیش ببرد."

آقای صالح همچنان تیم های مخالف انتخاباتی را به "معاملات تاریک و پس خانه ای" و "مغشوش کردن و به گروگان گرفتن" اذهان عامه متهم کرد.

او گفت: " نگذارید که حلقات تجرید شده شما را با استفاده از الفاظ تنش آور به گوشه های مملکت تان بی باور بسازند. ما باید در این لحظات اتحاد و اتفاق خود را نه تنها حفظ کنیم بلکه مستحکمتر بسازیم."

پس از آنکه برخی از کاندیدان دیگر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ادعا کردند که برنده انتخابات استند، امرالله صالح گفت "نهادی که حق داوری از برد و باخت را دارد، کمیسیون انتخابات و شکایات است".

او افزود: " از تیم های دیگر خواهش می‌کنم که به اراده ملت، قاعده بازی، و قانون احترام بگذارند."

این در حالی است که آقای صالح دوروز پیش در مصاحبه با تلویزیون آشنا گفت: " بر اساس آماری که به تیم دولت ساز رسیده است، مردم بین ۶۰ تا ۷۰ در صد به نفع این تیم رای داده اند".

اما آقای صالح امروز گفت که این آمار را بر اساس "اطلاعات پارچه، گریخته و پینه پینه" اظهار داشته است که به تیم دولت ساز رسیده بود و این فقط گمانه های درون تیمی بوده است.

او گفت: "ما نه خود ما قضاوت میکنیم و نه به دیگران اجازه قضاوت میدهیم."

آقای صالح علاوه کرد که بر اساس آمار و ارقام،تیم دولت ساز صد ها شکایات از تخطی ها، تقلب و جعل و قانون شکنی های تیم های دیگر انتخاباتی را در کمیسیون سمع شکایات انتخابات ثبت کرده است.

امرالله صالح با اشاره به حملات بر گردهمایی های تیم دولت ساز در پروان و کاپیسا گفت که کمپاین انتخاباتی تیم دولت ساز در مقایسه با هر تیم دیگر بیشتر مورد حملات قرار گرفت و "صدها" نفر تلفات داد.

XS
SM
MD
LG