لینک های دسترسی

Breaking News

صالح: هنوز هم در پنجشیر استم، بیرون نرفته‌ام 


امرالله صالح، معاون اول حکومت به رهبری محمد اشرف غنی،‌ گزارش‌های را رد کرد که گویا او به تاجیکستان یا کدام کشور دیگر رفته است.

آقای صالح در یک پیام ویدیویی گفته است که این همه شایعات از سوی "دشمن" پخش می‌شود.

با آنهم،‌ او که چندی پیش خود را سرپرست مشروع افغانستان اعلام کرد، افزوده است که جنگ شدید در پنجشیر جریان دارد.

امرالله صالح گفته است: "در این شک نیست که حالت سختی است و ما زیر تهاجم القاعده و تروریستان، جمع طالبان با حمایت پاکستانی‌ها قرار داریم و از سرزمین خود دفاع کردیم و مقاومت ادامه دارد."

او علاوه کرد که در جریان این درگیری‌ها به هر دو طرف تلفات وارد شده است، اما رقم دقیقی از تلفات را ارایه نکرد.

آقای صالح همچنان در صفحهٔ فیسبوک‌اش نگاشته است که گروه طالبان دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را "به دره بسته اند"؛ عملی که به گفته‌ٔ او میتواند بر اساس قانون بین المللی جنایت جنگی محسوب شود.

او نوشته است: "آن‌ها داکتر، دوا و آذوقه را اجازه ورود نمی‌دهند درحالیکه هزاران خانواده از ظلم آن‌ها اینجا پناه آورده اند. خطوط تیلفون کاملا قطع است و سه روز است جریان برق را نیز قطع نموده اند."

آقای صالح همچنان گفته است که به انترنت ستلایتی دسترسی دارد.

گروه طالبان امشب یک‌بار دیگر دست به فیر‌های شادیانه زدند و خبر سقوط پنجشیر در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی پخش شده است،‌ در حالیکه برخی دیگر نوشته اند که ملا هبت الله اخندزاده وارد کابل شده و جنگجویان این گروه به همین دلیل دست به فیر‌های هوایی زده اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحهٔ‌ تویتراش از جنگجویان طالبان خواسته است تا دست از فیرهای هوایی بردارند زیرا مرمی‌های سرد می‌تواند به مردم زیان وارد کند. اما او در مورد این که دلیل این فیرها چه است، معلومات ارایه نکرده است.

پیش از این، جنگجویان طالبان همزمان با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به فیرهای شادیانه دست زده بودند که با واکنش تند باشندگان کابل مواجه شد.

XS
SM
MD
LG