لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی فوتبال قطر؛ شکست ارجنتاین در برابر عربستان سعودی


استدیوم ورزشی لوسیل قطر، روز سه شنبه ۲۲ نومبر (اول قوس)، شاهد شکست باور نکردنی قوی ترین تیم امریکای لاتین در برابر عربستان بود.

ارجنتاین که دو بار قهرمان جام جهانی فوتبال بوده و همواره یکی از مطرح ترین تیم‌های مدعی این جام به شمار رفته است، در نخستین رقابت گروهی خود در برابر سبز پوشان عربستان سعودی دو مقابل یک طعم شکست را چشید.

تیم ارجنتاین به قطر آمد تا در برگۀ داشته‌ها و لقب های لیونل مسی، جام جهانی را نیز رقم بزند، اما به نظر می رسد که شکست روز سه شنبه به عنوان یکی از خاطرات تلخ لیونل مسی و تیم ارجنتاین کم از کم تا ختم این رقابت ها باقی خواهد ماند.

پیش از این نیز در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا، ارجنتاین به عنوان مدافع لقب قهرمانی جام در نخستین رقابت خود با کامرون نیز یک مقابل صفر شکست خورده بود، اما در آن جام تا رقابت نهایی پیش رفت و یک صفر به آلمان باخت.

در گروه C برعلاوۀ ارجنتاین و عربستان، تیم های مکسیکو و پولند نیز حضور دارند. با این پیروزی عربستان، اکنون ارجنتاین باید و باید دو رقابت دیگر گروهی را برنده شود.

با توجه به سن و سال لیونل مسی، این جام آخرین حضور این ستارۀ معروف امریکای لاتین در جام جهانی خواهد بود، مبصرین به این باور اند که رویارویی ارجنتاین با مکسیکو و پولند نیز رقابت های سهل نخواهند بود و این تیم، به ویژه لیونل مسی باید هر چه در توان دارد در این دو رقابت به نمایش بگذارد تا ارجنتاین بتواند راهی دور حذفی این جام شود.

رقابت میان ارجنتاین و عربستان زمانی نفس‌گیر شد که صالح الشهری مهاجم تیم عربستان سعودی توانست در دقیقۀ ۴۸ بازی گول مساوی خود را با فرار از خط مدافع ارجنتاین به ثمر برساند.

تنها گول ارجنتاین در دقیقۀ ۱۰ بازی توسط لیونل مسی، کپتان این تیم با یک ضربۀ پنالتی وارد دروازۀ عربستان شد، اما این تیم امریکای لاتین نه تنها قادر به نگهداشت این یک گول نشد، بلکه ضربۀ زیبای سالم الدوساری، بازیکن تیز پای عربستان، از داخل محوطۀ جزا برای دومین بار دروازۀ ارجنتاین را باز کرد.

تیم ارجنتاین دو بار دیگر نیز دروازۀ عربستان را گشود، اما گول ها آفساید حساب شدند. این آفسایدها را کم توجهی خط تهاجمی ارجنتاین حساب کنیم یا هوشیاری خط دفاعی عربستان سعودی، هر چه باشد درسی برای هر دو تیم در رقابت های بعدی است.

ایجاد خط آفساید اگر فواید خود را دارد، در بسیاری مواقع با گریز مهاجم تیز هوش از خط ایجاد شده، تیم ها را با دردسر های جبران ناپذیری مواجه می سازد.

امروز سه شنبه تیم های دنمارک – تونس، مکسیکو – پولند و فرانسه آسترالیا به مصاف هم می روند.

XS
SM
MD
LG