لینک های دسترسی

Breaking News

ایتلاف به رهبری سعودی از کشته شدن ۱۱۵ شورشی حوثی خبر داد


ایتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی گفته است که در حملات هوایی این ایتلاف در اطراف شهر استراتیژیک مارب در یمن، کم از کم ۱۱۵ شورشی حوثی کشته شده است.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز سه شنبه دوم نومبر (۱۱ عقرب) از قول مقام‌های نظامی آن کشور گزارش داد که افزون بر کشته شدن ۱۱۵ شورشی حوثی، ۱۴واسطۀ نظامی این شورشیان نیز در این حملات تخریب شده است.

شهر مارب، مرکز ولایت نفت خیز مارب در شمال یمن، آخرین پایگاه نیروهای وفادار به حکومت یمن است که از سوی جامعۀ جهانی به رسمیت شناخته شده است.

ایتلاف به رهبری سعودی از ۱۱ اکتوبر به اینسو تقریبا به گونۀ روزمره از بمباردمان شهر مارب خبر می‌دهد که از آن زمان تا کنون کم و بیش ۲۳۰۰ شورشی حوثی در این حملات کشته شده اند.

شورشیان حوثی عملیات نظامی برای تصرف مارب را در ماه فبروری سال روان آغاز کردند و اما پس از مدتی وقفه، در چند هفتۀ اخیر دوباره تهاجم را بر این شهر از سر گرفته اند.

با وصف حملات شدید هوایی ایتلاف به رهبری سعودی، یک مقام نظامی طرفدار حکومت یمن به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که شورشیان حوثی در ولایت مارب پیش‌روی کرده اند.

یحیا سریع، سخنگوی شورشیان حوثی روز سه شنبه به تلویزیون المسیره گفت که جنگجویان این گروه از چند جبهه خود را به حومۀ شهر مارب رسانده اند. او گفت: "برای پیشروی اندکی درنگ نخواهیم کرد، تا اینکه تمام جاهای باقی‌مانده را آزاد سازیم."

دو روز پیشتر، وزیر اطلاعات حکومت یمن به خبرگزاری فرانس پرس گفت که در نتیجۀ حملات حوثی‌ها کم از کم ۲۹ نفر به شمول زنان و کودکان در یک مسجد در جنوب مارب کشته شدند.

پس از آنکه شورشیان حوثی در سال ۲۰۱۴ صنعا پایتخت یمن را تصرف کردند، عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مخلوع و به رسمیت شناخته شدۀ آن کشور در ریاض، پایتخت عربستان سعودی،‌ در تبعید به سر می‌برد.

ایتلاف به رهبری عربستان سعودی به حمایت از حکومت آقای هادی در سال ۲۰۱۵ حملات را بر ضد شورشیان حوثی در یمن آغاز کرد و این کشور از آن زمان تا کنون صحنه جنگ خونینی بوده که جان بیش از ١٣٠ هزار نفر را گرفته و بدترین بحران انسانی جهان را به وجود آورده است.

XS
SM
MD
LG