لینک های دسترسی

Breaking News

عربستان محدودیت‌ها را رفع کرد؛ عمره آغاز شد


حکومت عربستان سعودی محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع کروناویرس را رفع کرد و زایرین اکنون می‌توانند برای عمره به این کشور سفر کنند.

حکومت سعودی روز یکشنبه چهارم اکتوبر (۱۳ میزان) اعلام کرد که هر روز شش هزار زایر می‌تواند مراسم عمره را به جا آورد؛ اما هر زایر باید مراسم عمره را در سه ساعت به اتمام برساند.

مقامات سعودی می‌گویند که در قدم نخست تنها برای اتباع سعودی اجازه عمره داده شده و به زودی اتباع کشور های دیگر نیز خواهند توانست برای زیارت مکه و عمره بیایند.

مسجد مکه (مسجد الحرام) روزانه چندین بار شسته می‌شود تا از شیوع کروناویروس جلوگیری شود. با آنهم حکومت عربستان برای زایرین یک اپلیکشنی را فراهم کرده که آنان با استفاده از آن به گونهٔ آنلاین روز و وقت عمره، نوع ترانسپورت و سایر فعالیت هایشان را درج کنند.

حکومت می‌گوید که هدف از این کار جلوگیری از ازدحام است.

مرحله دوم کاهش محدودیت‌ها به تاریخ ۱۸ اکتوبر عملی خواهد شد که بعد از آن حدود ۱۵ الی ۴۰ هزار زایر اجازه طواف و عمره را خواهند داشت.

وزارت داخله عربستان سعودی می‌گوید که پس از تاریخ اول نومبر برای اتباع کشورهای دیگر نیز اجازه عمره داده خواهد شد. در حال حاضر تعداد محدود پرواز های بین المللی به عربستان صورت می‌گیرد.

عربستان سعودی به منظور جلوگیری شیوع کروناویروس در ماه مارچ مراسم عمره را ممنوع اعلام کرد و امسال میلیون ها مسلمان از کشورهای مختلف نتوانستند مراسم حج را نیز به جا آوردند.

امسال تنها حدود یک هزار شهروند عربستان مراسم حج را به جا آوردند.

بر اساس آمار پوهنتون امریکایی جانس هاپکینز، تا روز یکشنبه چهارم اکتوبر در عربستان نزدیک به ۳۳۶ هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده و ۴۸۷۵ نفر پس از ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG