لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید کشورهای اسلامی بر ختم جنگ در افغانستان


وزارت خارجه افغانستان گفته است که اعضای سازمان همکاری کشورهای اسلامی در نشست امروز خود در جده، بار دیگر جنگ جاری در افغانستان را تقبیح و از روند صلح حمایت کردند.

رادیو آزادی به قول از صبغت احمدی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، گزارش داده است که در نشست روز سه شنبه شهرجده تاکید گردید تا جهانیان به ویژه کشورهای اسلامی از روند جاری صلح افغانستان حمایت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه گفته است که: "کشورهای که عضو سازمان همکاری کشورهای اسلامی است برای آوردن صلح به افغانستان و به محوریت افغانستان از تمامی نهاد های که برای صلح کار میکنند حمایت نموده و به حمایت شان یک بار دیگر تاکید کردند."

به گفتۀ این مقام افغان، در این نشست جده از نشست حدود سه هزار عالم دینی افغان که چند ماه پیش در کابل برگزار شده بود و در آن برضد جنگ جاری در افغانستان فتوا صادر شده بود، نیز حمایت صورت گرفت.

براساس گزارش ها داکتر یوسف بن احمد رئیس سازمان همکاری کشورهای اسلامی با نشر اعلامیه ای از پادشاۀ عربستان سعودی به‌خاطر پشتیبانی از تلاش های صلح در افغانستان قدردانی کرده است.

قبل از این نیز عربستان سعودی در ماۀ جولای میزبان یک کنفرانس علمای جهان اسلام بود.

در آن کنفرانس که حدود ۱۰۰ عالم دین از کشورهای مختلف مسلمان اشتراک کرده بود، جنگ افغانستان را مردود خواندند.

در یک اعلامیۀ پایانی کنفرانس علمای اسلامی که در قصر صفا در جوار مکه مکرمه خوانده شد، از همه طرف های درگیری جنگ در افغانستان خواسته شد تا با جنگ راه صلح را جستجو کنند.

در آن اعلامیه از حکومت افغانستان و گروه طالبان به صورت مشخص خواسته شده بود تا به آتش بس جدید توافق کنند.

XS
SM
MD
LG