لینک های دسترسی

Breaking News

سعودی خواستار همکاری نظامی پاکستان در جنگ یمن شد


عربستان سعودی از هفتۀ گذشته به اینسو حملات هوایی را بر مواضع شیعیان حوثی در یمن آغاز کرده است
عربستان سعودی از هفتۀ گذشته به اینسو حملات هوایی را بر مواضع شیعیان حوثی در یمن آغاز کرده است

عربستان سعودی از پاکستان خواسته است تا نیرو های پیاده، طیاره و کشتی را برای ائتلافی فراهم کند که با شورشیان ضد حکومت یمن درگیر جنگ اند.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان روز دوشنبه این موضوع را به قانونگذاران پاکستانی بیان داشت. پارلمان پاکستان در مورد پیوستن نیرو های آن کشور به تهاجم به رهبری عربستان سعودی بر ضد شورشیان حوثی در یمن رایزنی دارد.

وزیر دفاع پاکستان همچنان گفت که قرار است محمد جواد ظریف وزیر خارجۀ ایران برای بحث در مورد وضعیت یمن روز چهارشنبه به اسلام آباد سفر کند.

حکومت به رهبری شیعیان در ایران به شدت از مداخلۀ نظامی ائتلاف متشکل از کشور های مسلمان سنی در یمن انتقاد کرده و عربستان سعودی را به ایجاد بی ثباتی متهم می کند.

با وصف روابط محکم و دیرینه میان اسلام آباد و ریاض، تا کنون پاکستان از پیوستن به جنگ در یمن پرهیز کرده و ضمن تقاضا برای مفاهمه گفته است که درگیر هیچ گونه جنگی نخواهد شد که تنش های فرقه یی را در جهان دامن بزند.

نواز شریف صدراعظم پاکستان هفتۀ گذشته خواستار برگزاری جلسۀ ویژۀ پارلمان پاکستان شد و گفت که هرگونه تصمیم در مورد مداخله باید پس از مناظرۀ درست ملی اتخاذ شود.

خواجه آصف بخشی از هیأت عالیرتبۀ سیاسی و نظامی بود که هفتۀ گذشته برای ارزیابی وضعیت به عربستان سعودی رفته بود. او گفت که پاکستان آماده است تا از تمامیت ارضی عربستان سعودی دفاع کند.

پاکستان به خاطر وضعیت پیش آمده در یمن، با یک حالت دشوار روبرو است. اسلام آباد از سالها به اینسو از داشتن روابط نظامی با ریاض و کمک های سعودی سود برده است.

صدر اعظم پاکستان شخصاً با سعودی ها روابط نزدیک دارد. آقای شریف در سال ۱۹۹۹ پس از آنکه حکومت وی در اثر کودتای نظامی سرنگون شد، به عربستان سعودی پناه برد.

XS
SM
MD
LG