لینک های دسترسی

Breaking News

تدریس حضوری مکاتب و پوهنتون‌های افغانستان از ۱۵ اسد آغاز می‌شود


کابینۀ افغانستان روز چهارشنبه مشروط فیصله کرده است که تدریس حضوری در مکاتب و پوهنتون‌های این کشور تا کمتر از سه هفتۀ دیگر دوباره آغاز شود.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "مکاتب و پوهنتون‌ها سر از تاریخ ۱۵ اسد سال روان با در نظرداشت رعایت سفارشات و معیارهای صحی، مشروط بر اینکه وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در سطح کشور به اساس ارزیابی وزارت صحت عامه، الی زمان فوق الذکر تشدید نیابد، آغاز گردد".

این فیصله در حالی صورت می‌گیرد که وزارت صحت عامۀ افغانستان از کندی گسترش کروناویروس در این کشور خبر داده و در حدود یک ماه گذشته ثبت آمار واقعات مثبت کووید۱۹ کاهش یافته است.

هفته گذشته، کمیته اضطراری حکومت افغانستان برای مبارزه با کروناویروس نیز تصمیم گرفت که تدریس حضوری در مکاتب و پوهنتون‌ها پس از ۱۵ اسد به شکل تدریجی و با توجه به چگونگی شیوع کووید۱۹ آغاز شود.

این در حالی است که روز گذشته اتحادیه‌های مکاتب و دارالمعلمین‌های خصوصی در کابل مظاهره کردند و خواستار بازگشایی مراکز تعلیمی شدند.

این اتحادیه‌ها گفته اند که تمامی توصیه‌های بهداشتی وزارت صحت عامه همزمان با بازگشایی تدریس حضوری را مدنظر خواهند گرفت و از سویی هم در بخش آگاهی‌دهی می‌توانند در کنار سکتور صحت افغانستان همکاری کنند.

وزارت‌های تحصیلات عالی و معارف افغانستان پیش از این گفته اند که پس از بازگشایی پوهنتون‌ها و مکاتب، دروس تشدیدی و تسریعی را برای دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار خواهد کرد.

حکومت افغانستان در ماه حمل سال روان خورشیدی برای جلوگیری از گسترش کروناویروس مراکز آموزشی را تعطیل اعلام کرد.

XS
SM
MD
LG