لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه: در صورت دست‌یابی به واکسین، امریکا را حق اولویت نمی‌دهیم 


با وجود آنکه تا حال برای کووید۱۹ هیچ واکسینی ساخته نشده، جنجال‌ها روی اینکه کدام کشور نخست حق دسترسی به آنرا خواهد داشت، آغاز شده است.

سنوفی، شرکت بزرگ دواسازی فرانسه می‌گوید که اگر به واکسین کووید۱۹ دست یابد، ایالات متحده را در اولویت قرار نخواهد داد.

ادوارد فیلیپ، صدر اعظم فرانسه نیز دیروز ۱۴ ماه می (۲۵ ثور) گفت که اگر شرکت فرانسوی واکسین کووید۱۹ را بسازد، برای همگان یکسان توزیع خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این، پال هودسن، مدیر اجراییه شرکت سنوفی گفته بود که حکومت ایالات متحده حق دارد که پیش از کشورهای دیگر بزرگترین پیمانه‌ای دریافت واکسین را فرمایش دهد، به دلیل این که این کشور با متحمل شدن خطر در این بخش سرمایه گذاری کرده است.

این در حالی است که در ماه مارچ، مردم و حکومت آلمان پیرامون گزارش‌هایی واکنش تند نشان دادند که گویا دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده به یک شرکت آلمانی یک میلیارد دالر پیشنهاد کرده است تا در صورت دست یافتن به واکسین، تنها برای ایالات متحده تولید کند.

مقامات امریکایی گفته اند که در این گزارش‌ها اغراق صورت گرفته است، اما پذیرفته اند که برخی سرمایه گذاران امریکایی در شماری از شرکت های دواسازی سرمایه گذاری کرده اند.

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه گفته است که هفتهٔ آینده با مسوولین شرکت دواسازی سنوفی در این رابطه صحبت خواهد کرد.

در حدود ۱۰۰ سازمان در سراسر جهان در تلاش دست‌یابی به واکسین کروناویروس اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح جمعه ۱۵ می (۲۶ ثور)، بیش از چهار میلیون و ۴۴۴ هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۳۰۲ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG