لینک های دسترسی

Breaking News

نشست دوم چهارجانبه هفتۀ آینده در کابل برگزار می شود


حکمت خلیل کرزی معین وزارت خارجۀ افغانستان (نفر اول سمت راست) در نشست امروز از افغانستان نماینده‌گی می کرد.
حکمت خلیل کرزی معین وزارت خارجۀ افغانستان (نفر اول سمت راست) در نشست امروز از افغانستان نماینده‌گی می کرد.

در دور بعدی نشست چهارجانبه، نماینده‌گان افغانستان، پاکستان، ایالات متحدۀ امریکا و چین به تاریخ ۱۸ جنوری ۲۰۱۶ در کابل پیرامون "نقشۀ راه" مذاکرات صلح افغانستان بحث می کنند.

دور نخست این نشست امروز در اسلام آباد مرکز پاکستان برگزار شد و اشتراک کنندگان آن بر ضرورت فوری گفتگوهای مستقیم صلح میان نمایندگان حکومت افغانستان و گروه های طالبان با هدف حفظ وحدت، حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان تاکید کردند.

در نشست امروز نماینده‌گان طالبان حضور نداشتند و هنوز هم مشخص نیست که آیا در دور بعدی نشست چهارجانبه در کابل، نماینده‌گان آن گروه اشتراک خواهند داشت یا خیر.

نماینده‌گان گروه طالبان در نشست امروز شرکت نداشتند.
نماینده‌گان گروه طالبان در نشست امروز شرکت نداشتند.

حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، اعزاز احمد چوهدری معین وزارت خارجه پاکستان، ریچارد اولسن نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان و دینگ شیجون نمایندۀ ویژۀ چین برای افغانستان نشست امروز را رهبری کردند.

در پایان نشست امروز نمایندگان شرکت کننده با نشر اعلامیۀ مشترک گفتند که محور بحث آنان ارزیابی واضح و واقعبینانه از فرصتها و موانع فرا راه صلح و آشتی در افغانستان و اقدامات برای فراهم ساختن شرایط برای آغاز مذاکرات صلح و پایان خشونت بود.

نشست چهارجانبه که امروز نخستین دور آن برگزار شد در حاشیۀ کنفرانس قلب آسیا، به هدف یافتن راه برای آغاز مذاکرات صلح افغانستان به رهبری و مالکیت افغانها طراحی شد.

XS
SM
MD
LG