لینک های دسترسی

Breaking News

عامل گلوله باری در کلسیای کالیفورنیا امریکایی-چینی تبار است


داکتر جان چینگ ۵۲ ساله در اثر گلوله باری فرد مهاجم در کلیسای مربوط به تایوانی ها در جنوب ایالت کالیفورنیا کشته شد
داکتر جان چینگ ۵۲ ساله در اثر گلوله باری فرد مهاجم در کلیسای مربوط به تایوانی ها در جنوب ایالت کالیفورنیا کشته شد

مقام ها ایالات متحده روز دوشنبه ۱۶ می (۲۶ ثور) گفتند مظنون مهاجمی که روز یکشنبه در یکی از کلیسا های جنوب ایالت کالیفورنیا گلوله باری کرد، یک مهاجر چینی ۶۸ ساله است.

به گفتهٔ مقام ها، انگیزهٔ گلوله باری دیوید چو، خشم و نفرت در برابر مردم تایوان بود.

مقام ها گفته اند که همهٔ قربانیان این رویداد، بزرگسالان و بیشتر شان تایوانی‌تبار بودند.

اسیتفن گالووی، یک مقام امنیتی، گفته است که مهاجم دو تفنگچه داشت که آنرا به صورت قانونی از شهر لاس ویگاس خریداری کرده بود.

مقام های امنیتی محلی گفته اند که فرد مهاجم با یک مورد قتل و پنج مورد اقدام به قتل مواجه است.

دون بارنز، یک مقام امنیتی ارونج کونتی گفته است که فرد مهاجم پس از رسیدن به کلیسا، دروازه را بسته کرده و شروع به گلوله باری کرد.

مقامات محلی همچنان گفته اند که باشندگان محلی حمله کننده را دستگیر کرده و جلو خونریری بیشتر را در این کلیسا گرفتند. آقای بارنز این اقدام باشندگان محل را "شجاعت و قهرمانی" آنان عنوان کرد.

این گلوله باری یک روز پس از آن رخ داد که یک مهاجم ۱۸ سالۀ سفیدپوست که لباس نظامی و واسکت زره به تن داشت،‌ در داخل یک مغازۀ بزرگ بر مردم گلوله باری کرد. در این گلوله باری که سوپر مارکیت منطقهٔ ( Buffalo) رخ داد،‌ ۱۰ نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال، قصر سفيد گفته است که قرار است جو بايدن ریيس جمهور ایالات متحده فردا سه شنبه ۱۷ می (۲۷ ثور)‌ همراه با همسرش، جیل بایدن، برای غم شریکی با خانواده های ۱۰ امریکایی که در حمله روز شنبه کشته شدند، به منطقهٔ Buffalo واقع در ایالت نیویارک سفر کند.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه، از اول جنوری تا ۱۴ می سال روان ۲۰۰ مورد گلوله‌باری در امریکا ثبت شده است.

آمار این آرشیف نشان می‌دهد که در این مدت در رویدادهای مختلف مسلحانه به شمول خودکشی با اسلحه کم از کم ۱۵۹۷۷ نفر جان باخته اند.

بر اساس قانون اساسی ایالات متحده، شهروندان این کشور حق داشتن و مالکیت اسلحه را دارند، اما این موضوع همواره یکی از مباحث داغ انتخاباتی و سیاسی در واشنگتن دی‌سی بوده است، زیرا سالانه هزاران نفر در اثر خشونت‌‌های مسلحانه در سراسر این کشور کشته و زخمی می‌شوند.

XS
SM
MD
LG