لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیهٔ اروپا: از دارایی‌‎‌های ضبط شدهٔ روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده شود


چارلس میشل، رییس اتحادیهٔ اروپا می‌گوید که کشورهای اتحادیهٔ اروپا باید دارایی‌های ضبط شدهٔ روسیه را بفروشند تا از عواید آن برای بازسازی اوکراین جنگ‌زده استفاده شود.

آقای میشل در مصاحبه‌ با خبرگزاری انترفکس اوکراین که روز پنجشنبه پنجم می (۱۵ ثور) به نشر رسید، گفت:"شخصاً، من کاملاً متقاعد شده‌ام که این امر نه تنها برای راکدکردن دارایی‌ها، بلکه برای امکان مصادره آن و در دسترس قرار دادن آن برای بازسازی کشور (اوکراین) بسیار مهم است. "

سخنگوی آقای میشل به خبرگزاری فرانس پرس تایید کرد که او نخستین مقام بلندپایهٔ اتحادیه اروپا است که پیشنهاد استفاده از دارایی‌های مصادره شدهٔ سرمایه‌داران نزدیک به کرملین را می‌دهد. پیش از این، این پیشنهاد در ایالات متحده امریکا نیز مطرح شده بود.

این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود که نیروهای کاری اتحادیه اروپا و ایالات متحده کشتی‌های تفریحی، ساختمان‌های مجلل، حساب‌های بانکی، هلیکوپترها و آثار هنری متعلق به سرمایه‌داران نزدیک به کرملین تحت تحریم غرب را ضبط می‌کنند.

اتحادیهٔ اروپا در اوایل ماه گذشته اعلام کرد که به ارزش ۳۰ میلیارد یورو (۳۲ میلیارد دالر) دارایی‌های مرتبط به روس‌ها و بلاروسی‌های شامل در فهرست سیاه را راکد کرده اند.

دولت اوکراین در ماه اپریل هزینه بازسازی پس از جنگ را حداقل ۶۰۰ میلیارد دالر تخمین کرد.

اتحادیه اروپا، ایالات متحده، بریتانیا و کانادا به طور پیوسته فهرست تحریم روس‌های ثروتمند را که تصور می شود از تهاجم مسکو به اوکراین سود می‌برند، گسترش می‌دهند.

هفته گذشته، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، پیشنهاد کرد که دارایی های ضبط شدهٔ سرمایه‌داران نزدیک به کرملین "فروخته شود" تا "آسیبی را که روسیه ایجاد کرده جبران شود و به بازسازی اوکراین کمک شود".

اما اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا هشدار داده است که هر قانونی در این مورد می‌تواند محفظه‌های حقوقی را نقض کند، زیرا این سرمایه‌داران دسترسی برای اقامه دعوا علیه مصادرهٔ دارایی‌هایشان را نخواهند داشت.

آقای میشل نیز اذعان کرد که نگرانی‌های حقوقی مشابه در این مورد در اتحادیه اروپا وجود دارد. او گفت که مصادرهٔ دارایی‌ها افراد تحت تحریم "به این سادگی نیست" و "یک پروسه دشوار و طولانی" خواهد بود. اما افزود که خدمات حقوقی شورای اروپا را موظف کرده تا راه‌های قانونی آن را دریابند.

کنفرانس کشورهای کمک کننده به اوکراین

متیش موروویتسکی، صدراعظم پولند روز پنجشنبه پنجم می (۱۵ ثور) گفت که بیش از شش میلیارد یورو (۶.۳ میلیارد دالر) در کنفرانس کمک های مالی به اوکراین در وارسا جمع آوری شد.

موروویتسکی در یک کنفرانس خبری گفت: "در این کنفرانس ما توانستیم بیش از شش میلیارد یورو جمع آوری کنیم و این پول برای حمایت از اوکراین و همه کسانی که از اوکراین حمایت می کنند، توزیع می شود. "

او افزود: "وقتی روسیه مرگ را به ارمغان می آورد، کشورهای جهان آزاد باید کمک بیاورند و من فکر می‌کنم این کنفرانس اینجا در وارسا میزان همبستگی قوی را در بین همه ما نشان داد. "

در این کنفرانس، اورسلا فون‌در لاین،‌ رییس کمیسیون اتحادیهٔ اروپا، ۲۰۰ میلیون یورو کمک جدید برای بیجا شدگان اوکراین اعلام کرد.

او گفت: "امروز ما با یک هدف روشن گردهم آمدیم- حمایت از مردم شجاع اوکراین که با متجاوز می‌جنگند و برای آزادی خود می ایستند."

چارلس میشل، رییس اتحادیهٔ اروپا نیز در این کنفرانس گفت که "تلاش‌های ما بر سه حوزه کلیدی متمرکز خواهد بود: حمایت بشردوستانه، نیازهای نقدینگی کوتاه مدت، و بازسازی".

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، موجی از کمک‌های نظامی و بشردوستانه کشور‌های غربی به اوکراین سرازیر شد تا کیف بتواند در برابر قوای روسی از خود دفاع کند.

از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین ، بیش از ۵.۲ میلیون اوکراینی مجبور به ترک کشور‌شان شده اند و بیش از ۷.۲ میلیون نفر در داخل کشور بیجا شده اند. علاوه بر آن، هزاران نفر، به شمول زنان و کودکان در جنگ اوکراین کشته و زخمی شده اند و زیربنا‌های این کشور نیز ویران شده است.

XS
SM
MD
LG