لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله: هفت عضو کلیدی داعش در کنر کشته شدند


وزارت داخله افغانستان اعلام کرد که در نتیجۀ یک عملیات قطعات خاص پولیس در کنر هفت جنگجوی کلیدی گروه داعش کشته شده اند.

این عملیات شب گذشته در ولسوالی خاص کنر راه اندازی شده که به گفته وزارت داخله این افراد کارت‌های هویت پاکستانی با خود داشته اند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله روز چهارشنبه (اول جوزا) با فرستادن پیامی به رسانه‌ها گفته است که در این "عملیات هدفمند" فردی بنام مخلص، سرگروپ این گروه هفت نفری کشته شده است.

آقای نصرت افزوده است: " از نزد این افراد، یک میل سلاح کلاشینکوف معه شاژور، سه میل یازده تیر معه شاژور، سه قاب دوربین، بم دستی، کفش و البسه باب نظامی، پرتله، تلفن همراه، کارت هویت پاکستانی و بیرق گروه داعش ازساحه عملیات بدست منسوبین عملیاتی قطعات خاص پولیس نیز افتاده است".

گروه داعش از چندین سال بدین سو، عمدتا در شرق افغانستان و مناطق مرزی با پاکستان فعال بوده و به گفته مقام‌های امنیتی، این گروه در حال حاضر فعالیت‌هایش را در برخی از ولایت‌ها به ویژه ولایت‌های شمالی گسترش داده است.

یک مقام ارشد امنیتی روسیه روز سه شنبه (۲۱ می) نسبت به فعالیت گروه‌های تندرو اسلامی در مرزهای شمالی افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

الکساندر بورتنیکوف، رییس ادارۀ امنیت فدرال روسیه (FSB) روز سه شنبه در سفری به تاجیکستان گفته است که گروه‌های اسلام‌گرای مرتبط با داعش، حدود ۵۰۰۰ جنگجوی خود را در مرزهای شمالی افغانستان مستقر کرده اند.

مقام‌های امنیتی افغان تا اکنون در مورد اظهارات این مقام روس واکنشی نشان نداده اند.

XS
SM
MD
LG