لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار ماین در کندز جان هفت کارگر را گرفت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقامات در ولایت کندز می‌گویند که در نتیجۀ انفجار ماین کنار جاده در ولسوالی خان‌آباد، هفت کارگر کشته شدند.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز امروز سه شنبه دوم جون (۱۳ جوزا) به صدای امریکا گفت که واسطهٔ حامل این گارگران شام گذشته در منطقه جنگل‌باشی خان‌آباد با ماین کنار جاده برخورد کرد.

به گفتۀ وی، در این رویداد شش تن دیگر زخمی شده اند.

آقای مرادی افزود: "در میان شش زخمی وضعیت دو تن خوب بود و در ولسوالی خان‌آباد تحت درمان قرار دارند. چهار تن دیگر به شفاخانه حوزوی کندز انتقال داده شده اند."

سخنگوی والی کندز گفت که این ساحه تحت کنترول طالبان است و آن گروه مسوول این ماین‌گذاری است.

در این حال، هجرت‌الله اکبری، سخنگوی پولیس کندز به صدای امریکا گفت که جان باخته‌گان این انفجار باشندگان ولسوالی روستای "ارغَند" ولسوالی "ارگوی" ولایت بدخشان استند که اجساد شان به خانواده‌های شان تسلیم داده شده است.

مقامات کندز تاکید می‌کنند که طالبان همواره در مسیرهای منتهی به شهر کندز ماین‌گذاری می‌کنند و که بیشتر سبب تلفات غیرنظامیان می‌شود.

انفجار ماین در سرپل

همزما با این، مقام‌های محلی ولایت سرپل می‌گوید که در نتیجۀ انفجار ماین کنار جاده در این ولایت، سه غیرنظامی جان باخته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

این رویداد حوالی ساعت ۹:۰۰ امروز سه شنبه دوم جون (۱۳ جوزا) در منطقه "آقتاش" از مربوطات مرکزی ولایت سرپل اتفاق افتاده است.

نور آغا فیضی، آمر مطبوعات پولیس این ولایت به صدای امریکا گفت که تمامی قربانیان این رویداد اعضای یک خانوده اند.

به گفته آقای فیضی این ماین توسط گروه طالبان به هدف آماج قرار دادن نظامیان افغان جاسازی شده بود که از غیرنظامیان قربانی گرفته است.

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته و مسوولیت این انفجارها را تا حال شخص و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG