لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای کشته‌شدن هفتاد جنگجوی طالب در چورۀ ارزگان


ناامنی‌ها از دو ماه گذشته به این طرف در ولایت ارزگان شدت گرفته است
ناامنی‌ها از دو ماه گذشته به این طرف در ولایت ارزگان شدت گرفته است

مقامات محلی ارزگان می‌گویند که شام گذشته در نتیجۀ یک حملۀ هوایی که بر مرکز سابقۀ اردوی ملی موسوم به "مشعل" انجام شد، حدود ۷۰ طالب مسلح کشته و ۵۰ جنگجوی این گروه زخمی شدند.

آقا محمد ولسوال چورۀ ولایت ارزگان به صدای امریکا گفت، نیروهای داخلی و خارجی زمانی بالای این قرارگاه حمله کردند که جنگجویان طالب مصروف تخریب آن مرکز بودند.

این در حالی است که یک شب قبل ۴۱ سرباز و منسوب اردوی ملی افغانستان مستقر در همین قرارگاه با اسلحه و سایر تجهیزات شان پس از یک محاصرۀ طولانی‌مدت به طالبان تسلیم شده بودند.

عبدالله یک بزرگ قومی ولسوالی چوره به صدای امریکا گفت، در حملۀ هوایی نیروهای داخلی و خارجی حدود بیست فرد ملکی نیز جان باخته اند.

او گفت، این افراد ملکی مصروف جمع‌آوری آهن‌پاره‌ها و تخته‌های چوب در مرکز قبلی اردوی ملی بودند که هدف بمباری قرار گرفتند.

یک مقام ارزگان که نخواست نامش فاش شود، هرچند ادعای عبدالله بزرگ قومی را در مورد کشته‌شدن افراد ملکی در محل، رد یا تأیید نکرد؛ اما گفت، تمامی افراد کشته‌ها و زخمیان در این حملۀ هوایی جنگجویان طالب و حامیان شان بودند.

این مقام محلی گفت، در بین کشته‌ها و زخمیان این رویداد برخی قوماندانان مهم طالبان که در جنگ جاری ارزگان نقش مهم داشتند، نیز شامل اند.

اما گروه طالبان در مورد این ادعای مقامات محلی ارزگان تا کنون واکنشی نشان نداده است؛ ولی قاری یوسف احمدی یک سخنگوی طالبان، از تصرف یک قرارگاه اردوی ملی در ناوۀ درویشیان ولایت ارزگان، ویدیویی را به رسانه‌ها فرستاده است.

ناامنی‌ها از دو ماه گذشته به این طرف در ولایت ارزگان شدت گرفته و اکنون راه‌های شش ولسوالی با ترینکوت مرکز این ولایت از سوی مخالفین مسلح مسدود است.

نجات ۱۹ غیرنظامی از چنگ داعش

وزارت داخلۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نیروهای امنیتی افغان، دیروز عملیات ویژه‌ای را در مربوطات ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار بالای مواضع داعش انجام دادند.

بر اساس خبرنامه، در این عملیات، ۱۹ غیرنظامی از چنگ داعشیان آزاد و یازده داعشی به هلاکت رسیدند.

همچنان در این عملیات چندین روستا از وجود افراد وابسته به داعش پاکسازی و برخی اسلحۀ آنان نیز منهدم گردیده است.

در همین حال با آنکه عملیات برضد داعش در پچیراگام ننگرهار جریان دارد، اما پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به دست نیامده است.

میرباز خان ولسوالی پچیراگام به صدای امریکا گفت، در نتیجۀ عملیات‌های که از هشت روز گذشته در این ولسوالی جریان دارد، تا کنون سه قریۀ برپچیر از وجود افراد وابسته به گروه داعش تصفیه شده و پیشرفت دیگری صورت نگرفته است.

به گفتۀ وی، قریه‌های تنگی‌خیل، غونده‌خیل و موسی‌خیل از وجود داعش پاکسازی شده و در بخش‌های آخر ولسوالی موسی‌خیل هم اکنون جنگ جریان دارد.

ولسوال پچیراگام پذیرفت که هنوز هم داعش بر شش قریه در این ولسوالی حاکمیت دارد.

داعش هنوز در این خصوص چیزی نگفته است.

XS
SM
MD
LG