لینک های دسترسی

Breaking News

گردش نوع جدید کروناویروس در بریتانیا


در پی شناسایی گونۀ جدید کروناویروس در جنوب انگلستان، چندین کشور اروپایی یکی پی دیگر پروازها به بریتانیا را محدود کردند تا از گسترش این ویروس در اروپا جلوگیری شود.

آلمان، هالند، بلجیم، اتریش و ایتالیا تا کنون از محدودیت پروازها به بریتانیا خبر داده اند، اما تا هنوز روشن نیست که سیر و سفر به بریتانیا تا چه زمانی محدود خواهد شد.

یک سخنگوی دولت آلمان گفته است که تدابیر جدید برای جلوگیری از گسترش نوع جدید کروناویروس اتخاذ شده است و حکومت آلمان با دیگر کشورهای اروپایی در این مورد در تماس است.

حکومت آلمان گفته است که پروازها میان آن کشور و افریقای جنوبی نیز محدود خواهد شد.

هالند پروازها به بریتانیا را کم از کم تا پایان سال روان منع کرده است و بلجیم سر از نیمه شب ارتباطات خط آن به بریتانیا را برای ۲۴ ساعت متوقف کرده است. اتریش و ایتالیا نیز گفته اند که پروازها میان این دو کشور و بریتانیا متوقف می‌شود.

جموری چک کسانیکه را که از بریتانیا وارد آن کشور می‌شوند، در قرنطین جدی نگه‌ می‌دارد.

بوریس جانسن، صدر اعظم بریتانیا گفته است که گونۀ جدید کروناویروس که ۷۰ درصد سریع‌تر انتقال می‌یابد در شهر لندن و جنوب انگلستان دیده شده است، اما به گفتۀ وی "شواهدی وجود ندارد دال بر اینکه [ویروس جدید] کشنده‌تر بوده و یا هم بیماری شدیدتر را خلق کند."

با اینحال، آقای جانسن دستور داده است تا در ساحاتی که گونۀ جدید کروناویروس دیده شده است، قیود شدید نافذ شود و تشبثات غیر ضروری، سلمانی‌ها، کلب‌های ورزشی و حوض‌های آب‌بازی مسدود شوند.

سازمان جهانی صحت گفته است که متخصصان آن اداره با مقام‌های بریتانیایی در مورد "گونۀ جدید ویروس عامل کووید۱۹" در تماس اند و به محض یافتن معلومات جدید آن را در دسترس حکومت‌ها و مردم قرار خواهد داد.

ماریا وان کرکهوف، مسوول تیم تخنیکی کووید۱۹ در سازمان جهانی صحت به بی بی سی گفته است که گونۀ جدید کروناویروس از ماه سپتمبر به اینسو در جنوب شرق انگلستان گردش داشته و به گفتۀ وی این ویروس "قابلیت انتشار بیشتر" دارد. با اینحال مقام‌های صحی بریتانیا گفته اند که تا هفتۀ گذشته شواهد مبنی بر انتشار سریع ویروس جدید در دست نبود.

این مقام سازمان جهانی صحت هشدار داده است: "هر قدر از انتشار ویروس زمان بیشتر بگذرد، به همان پیمانه ویروس برای تغییر شکل خود فرصت بیشتر می‌داشته باشد. پس واقعاً نیاز داریم تا هم اکنون هرگونه تلاش را برای جلوگیری از انتشار ویروس به خرج دهیم تا فرصت تغییر شکل آن را کاهش دهیم."

بریتانیا با بیش از دو میلیون مورد ابتلا و بیش از ۶۷۵۰۰ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹، پس از ایتالیا دومین کشور اروپایی است که بیشترین مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کروناویروس را داشته است.

در همین حال، قرار است اتحادیۀ دوای اروپا روز دوشنبه ۲۱ دسمبر در مورد تجویز تطبیق واکسین کووید۱۹ شرکت فایزر-بیوان‌تک در ۲۷ کشور این اتحادیه تشکیل جلسه بدهد. تطبیق این واکسین از قبل در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و شماری دیگر از کشورها آغاز شده است.

XS
SM
MD
LG