لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای جنایات جنگی؛ سربازان روسی غیرنظامیان اوکراینی را از پشت به گلوله بستند 


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

سارنوالان اوکراینی سلسلهٔ از جنایات جنگی را مورد تحقیق قرار داده اند که ادعا می‌شود نیروهای روسی آنرا مرتکب شده اند، به شمول گلوله‌باری مرگبار بر دو غیرنظامی اوکراینی در بیرون از شهر کیف، پایتخت آن کشور.

شبکهٔ تلویزیونی سی‌ان‌ان امروز ۱۲ می (۲۲ ثور) ویدیویی را نشر کرد که بر اساس گزارش این شبکه، از یک کمرهٔ امنیتی گرفته شده و در آن سربازان روسی دیده می‌شوند که در نزدیکی یک موترفروشی در خارج از شهر کیف، پایتخت اوکراین، دو غیرنظامی غیر مسلح را از پشت با گلوله می‌زنند.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، این دو غیرنظامی در این رویداد که به تاریخ ۱۶ مارچ اتفاق افتاد، جان باختند.

دفتر لوی سارنوالی اوکراین به پرسش فرانس‌پرس در این خصوص پاسخ ارایه نکرد.

در یک واقعهٔ دیگر، تحقیق‌کنندگان و شاهدان امروز به فرانس‌پس گفتند که نیروهای روسی در قریهٔ ستیپانکی شهر خارکیف، با تانک بر یک منزل مسکونی آتش‌گشوده، دو مرد و دو زن را کشتند.

دفتر لوی سارنوالی اوکراین این رویداد را تایید کرده است.

شاهدان گفته اند که این غیرنظامیان در محوطهٔ حویلی شان مصروف نوشیدن چای بودند که تانک نیروهای روسی به خانهٔ آنان نزدیک شد و زمانی که آنان تلاش کردند وارد ساختمان شوند، نیروهای روسی با تانک بر خانهٔ آنان آتش گشود.

مقامات محلی و شاهدان گفته اند که در این رویداد دو غیر نظامی دیگر زخمی شدند.

پس از آن که روسیه به تاریخ ۲۴ ماه فبروری تهاجم نظامی بر اوکراین را آغاز کرد، نیروهای این کشور به ارتکاب جنایات متعدد جنگی، به شمول قتل، شکنجه و تجاوز جنسی متهم شده اند.

اما مسکو همواره ادعا‌های ارتکاب جنایات جنگی توسط نیروهای این کشور را رد کرده و آنرا صحنه‌سازی و خبرهای جعلی عنوان کرده است.

XS
SM
MD
LG