لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع: طالبان شش سرباز اردوی ملی را در لغمان کشتند


وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در اثر حملات طالبان در ولایت لغمان، شش سرباز اردوی ملی این کشور کشته و پنج تن دیگر زخمی شده اند.

این وزارت روز دوشنبه ۱۱ ماه می (۲۲ ثور) گفت که طالبان شب گذشته از چندین استقامت بر شماری از پوسته‌های امنیتی در مربوطات ولسوالی علیشنگ این ولایت حمله کرده اند که این حملات توسط نیروهای امنیتی افغان دفع شد.

به گفته این وزارت در این درگیری‌ها به جنگجویان گروه طالبان نیز تلفات وارد شده است، اما شمار دقیق آن تا اکنون روشن نیست.

این در حالی است که طالبان روز گذشته با حمله بر یک پوستۀ امنیتی در ولسوالی بلخ ولایت بلخ، چهار نظامیان افغان را کشتند.

عادل‌شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ دیروز (یکشنبه) به صدای امریکا گفت که این حملۀ طالبان بر پوستۀ موسوم به "بابه یوسف" در روستای علم‌خیل ولسوالی بلخ صورت گرفته بود که در نتیجۀ آن چهار نیروی امنیتی افغان کشته شدند.

به گفته آقای عادل طالبان هفت تن دیگر این نیروها در ولایت بلخ با خود برده و از سرنوشت آنان معلوماتی در دست نیست.

توقع می‌رفت که با امضای توافقنامه صلح در ماه فبروری ۲۰۲۰ میلادی میان ایالات متحده و طالبان، خشونت‌ها کاهش یافته و زمینه برای آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی باز شود تا جنگ ۱۸ ساله در افغانستان پایان یابد.

شورای امنیت ملی افغانستان دیروز گفت که حملات طالبان در جریان هفتهٔ‌ گذشته ۳۳ در صد افزایش یافته است.

جاوید فیصل، سخنگوی این شورا دیروز نهم ماه می (۲۹ ثور) در صفحهٔ‌ تویتراش نوشته است: "طالبان به شکل متداوم خشونت علیه مردم افغانستان را افزایش داده اند. طالبان در دومین هفتهٔ‌ ماه رمضان ۲۵ غیرنظامی را کشته و ۷۴ نفر دیگر را در سراسر افغانستان زخمی کرده اند که زنان و کودکان نیز شامل آن اند."

تا اکنون، ایالات متحده امریکا، ملل متحد، ناتو، جامعه جهانی و حکومت افغانستان به کرات از طالبان خواسته اند تا آتش‌بس کنند، اما گروه طالبان با این ادعا که امریکا، ناتو و افغانستان در تطبیق مواد توافقنامه دوحه ناکام مانده اند، تقاضای آتش‌بس و کاهش خشونت را "غیر منطقی" خوانده اند.

XS
SM
MD
LG