لینک های دسترسی

Breaking News

کشته‌شدن ده‌ها جنگ‌جوی طالبان در درگیری با نظامیان افغان


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که حملات گستردۀ طالبان در چندین ولایت توسط نیروهای امنیتی افغان دفع شده و در این درگیری‌ها، ۴۴ جنگجوی طالب کشته شده اند.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز یکشنبه ۲۲ مارچ (سوم حمل) به صدای امریکا گفت که این حملات طالبان شب گذشته در ولایات کندز، قندهار و زابل انجام شد.

او افزود که در این جریان به نظامیان افغان تلفات وارد نشده است.

آقای امان علاوه کرد که ۲۷ جنگجوی طالب در ولسوالی خان‌آباد ولایت کندز، پنج طالب در زابل و ۱۲ جنگجوی دیگر آن گروه در ولایت قندهار کشته شدند.

او افزود: "نیروهای امنیتی و دفاعی شب گذشته به طالبان در چوکات حالت دفاعی فعال تلفات سنگینی را زمانی وارد کردند که طالبان در برخی ولایات پلان حمله را داشته و در برخی ولایات دیگر بالای نیروهای امنیتی حملات تهاجمی داشتند".

به گفته آقای امان این حملات طالبان در ولسوالی‌های خان‌آباد و امام اصاحب ولایت کندز، ولسوالی خاکریز ولایت قندهار و منطقه باری‌ها از مربوطات مرکزی ولایت زابل انجام شده است.

قول اردوی ۲۱۷ در کندز گفته است که قاری حافظ، از سرگروپ‌های طالبان در میان کشته‌شدگان است و نیز در این درگیری‌ها، ۱۹ جنگجوی گروه طالبان زخمی شده اند.

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که نیروهای کوماندوی افغان شش جنگجوی طالب را در جریان درگیری‌ها در ولایت زابل بازداشت کرده اند.

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

این در حالی است که در نخستین روز سال‌نو طالبان در همکاری با مهاجمان نفوذی شان بر یکی از پوسته‌های نظامیان افغان در ولایت زابل حمله کردند که به گفته وزارت دفاع ملی، ۱۷ نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان کشته شدند.

اما برخی از مقام‌های امنیتی در این ولایت گفتند که در نتیجۀ این درگیری‌ها دست‌کم، ۳۷ سرباز امنیتی و دفاعی افغان کشته شدند.

XS
SM
MD
LG