لینک های دسترسی

Breaking News

نه سرباز ترکی در شمال عراق کشته شدند


وزارت دفاع ترکیه روز جمعه ۱۲ جنوری (۲۲ جدی) اعلام کرد که در حمله به یک پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق، نه سرباز این کشور کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

در بیانیه‌ای این وزارتخانه آمده است که این سربازان در جریان درگیری با "تروریست‌ها" که تلاش داشتند به پایگاه آنان در ساحهٔ متینا در شمال عراق نفوذ کنند، کشته شدند.

شبکه خصوصی ان تی وی ترکیه گزارش داده که مهاجمان گمان می‌رود اعضای حزب کارگران کردستان باشند. انقره، ایالات متحده و اتحادیۀ اروپایی، حزب کارگران کردستان را به صفت سازمان دهشت افگن تلقی می‌کنند.

مقامات ترکیه اعلام کردند که در پاسخ به این رویداد، عملیات نظامی را در منطقه آغاز کرده اند.

این در حالی است که ۱۲ سرباز ترکی در ماه دسمبر سال گذشته نیز در طی دو روز در حملات حزب کارگران کردستان به پایگاه نیروهای آنها در شمال عراق کشته شدند.

ترکیه در طول ۲۵ سال گذشته در جنگ علیه حزب کارگران کردستان که ترکیه آن را سازمان دهشت افگن می‌پندارد، چندین پایگاه در شمال عراق تاسیس کرده است.

اردوی ترکیه مرتباً عملیات نظامی زمینی و هوایی را علیه جنگجویان حزب کارگران کردستان و مواضع آنها در شمال عراق، کردستان خودمختار و مناطق کوهستانی سنجار عراق که در نزدیکی به مرز ترکیه واقع است، انجام می‌دهد.

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه، در ماه اکتوبر سال گذشته وعده داد که حملات خود را به اهداف "تروریستی" در عراق و سوریه گسترش خواهد داد.

از زمانیکه حزب کارگران کردستان در سال ۱۹۸۴ به شورشگری آغاز کرده است، ده‌ها هزار نفر در اثر خشونت این گروه و حملاتی که برای سرکوب این گروه انجام شده است، جان باخته اند.

گروه

XS
SM
MD
LG