لینک های دسترسی

Breaking News

برگزاری رقابت‌های اسکی با حضور ورزشکاران خارجی در بامیان


دهمین دور رقابت‌های اسکی زیر نام "اسکی افغان" امروز جمعه ۲۸ فبروری ( نهم حوت) با حضور ۶۷ ورزشکار از ۵ کشور در بامیان برگزار شد.

این رقابت‌های زمستانی همه ساله با حضوراسکی بازان خارجی به میزبانی افغانستان در ولایت بامیان راه اندازی می‌شود.

برگزار کنندگان این رقابت‌ها؛ هدف از برگزاری این مسابقات را جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی به بامیان، رونق ورزش های زمستانی و رساندن پیام صلح به جهانیان عنوان کرده اند.

سجادی حسینی، معاون فنی اسکی کلب بامیان و از برگزار کنندگان دهمین دور مسابقات "اسکی افغان" به صدای امریکا گفت: "در این رقابت ۶۷ ورزشکار از کشورهای امریکا، فنلند، ایتالیا، انگلستان و افغانستان اشتراک کرده بودند و هدف ما رشد ورزش اسکی و رونق صنعت گردشگری در بامیان است".

قهرمانی این دور رقابت "اسکی افغان" را اسکی بازان افغان بدست آورده اند که مجتبی، حسین‌علی و مهدی در میان ۶۷ اسکی باز داخلی و خارجی به ترتیب مقام‌های اول، دوم و سوم را کسب کرده اند.

مجتبی، قهرمان این مسابقه گفت که امیدوار است در آینده بتواند در مسابقات جهانی شرکت کرده و مدال‌های را برای کشور بیاورد.

حسین علی، که مقام دوم را کسب کرده است می گوید، نبود امکانات معیاری اسکی از مشکلات ورزشکاران اسکی در بامیان است.

به گفتۀ حسین‌علی ورزشکاران لوازم معیاری اسکی ندارند؛ اما از آنجای که آنان علاقمند ورزش اسکی اند با استفاده از امکانات دست داشته شان به این بازی ادامه می‎دهند.

برخی از اسکی بازان خارجی که در این رقابت‌ها اشتراک کرده اند می‌گویند که کوه‌ها و محیط بامیان برای اسکی بسیار مناسب است.

تیم نیول، اسکی باز امریکایی که در این مسابقات اشتراک کرده می‌گوید: "محیط و کوه‌های بامیان قشنگ است و برای اسکی مناسب می باشد".

این اسکی باز امریکایی افزود که این مسابقه برایش خوشایند تمام شد و پس از این تلاش خواهد کرد که در مسابقات سال پیش رو نیز شرکت کند.

از سوی هم دیروز دهمین دور رقابت اسکی بانوان با حضور ۲۰ بانوی اسکی باز در دامنۀ سلسله کوه‌های بابا در ساحۀ چپ درۀ بامیان برگزار شده بود.

ولایت بامیان در مرکز کشور از ولایت‌ها امن و برف‌گیر به شمار می‌رود که در یک دهۀاخیر میزبان برگزاری مسابقات مختلف ورزش‌های زمستانی چون اسکی، سنوبورد، کورلینگ وآیس اسکیتینگ است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG