لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات هواداران نامزدان معترض در سمنگان


تظاهرات هواداران نامزدان معترض در سمنگان
تظاهرات هواداران نامزدان معترض در سمنگان

در پی فیصله کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان مبنی بر وارد شدن فقط نه تن از ٦٢ نامزد معترض که محکمه ویژه حکم داده نموده بود صد ها تن از هواداران این نامزدان به جاده های ولایت سمنگان ریختند و بزرگراه کابل – مزار شریف را برای ساعت ها مسدود نمودند.

در این راه پیمایی هواداران آنعده از نامزدان که نتوانسته اند به شورای ملی راه پیدا نمایند، هشدار داده اند كه در روزهای بعدی این تظاهرات به خشونت خواهد انجامید.

در همین حال شماری از نامزدان معترض كه در كابل به سر میبرند، در تماس تلفنی گفته اند كه در روز های بعدی ولایت دیگری چون بغلان و قندوز شاهد مظاهرات مشابه خواهد بود.

تظاهرات هواداران نامزدان معترض در سمنگان
تظاهرات هواداران نامزدان معترض در سمنگان

مظاهره کنندگان امروز در حالی که بزرگراه کابل – شمال را در منطقه ایبک ولایت سمنگان برای حدود چهار ساعت بسته بودند خواهان تطبیق حکم دادگاه ویژه شده اند.

در همین حال، به گفته شماری از كاندیدا ها ی معترض راه پیمایی هواداران آنان در روز های بعدی گسترده تر میگردد و تا زمان كه كمیسیون انتخابات ٦٢ نامزد که از سوی دادگاه ویژه برنده اعلام شده اند را به پارلمان راه ندهند دامنه این تظاهرات گسترده تر خواهد شد.

این در حالی است كه كمیسیون انتخابات بنابر حكم ریس جمهوری مبنی بر واگذاری فیصله و نهایی ساختن پرونده انتخابات با برنده اعلان كردن نه نامزد معترض نتایج انتخابات را نهایی اعلان نموده است

به گفتۀ فضل احمد معنوی، رئیس این كمیسیون، هیچ مرجعی به شمول آنان حق مداخله در نتایج انتخابات را ندارند.

به باور آگاهان، فیصلۀ كمیسیون انتخابات نه تنها بحران انتخابات را حل نکرده است بلكه اوضاع روز تا روز بحرانی تر خواهد شد.

XS
SM
MD
LG