لینک های دسترسی

Breaking News

موج سردی هوا در افغانستان؛  مسیر سالنگ‌ها به دلیل وزش باد شدید و توفان مسدود شده است 


 شاهراه سالنگ
شاهراه سالنگ

همزمان با رسیدن موج سرد در افغانستان و بارش برف و باران، وزارت فواید عامه حکومت طالبان از بسته شدن شاهراه سالنگ به دلیل باد شدید و توفان خبر داده است.

این وزارت در اعلامیه‌ای امروز ۱۳ جنوری (۲۳ جدی) گفته است که دمای هوا در سالنگ‌ها به منفی ۳۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

وزارت فواید عامه حکومت طالبان، از همه مردم خواسته است که به دلیل سردی هوا، تا اطلاع ثانوی از تردد در این شاهراه خودداری کنند.

از سوی دیگر گفته می‌شود که از روز گذشته به این طرف، چندین موتر باربری بزرگ به دلیل سردی هوا در سالنگ گیر کرده اند. برخی شاهدان می‌گویند که اگر رانندگان این موترها نجات داده نشوند، به دلیل سرمای هوا با خطر مرگ مواجه خواهند شد.

شاهراه سالنگ نه ولایت شمالی را به جنوب و شرق افغانستان وصل می‌کند که امسال چندین‌بار به دلیل بارش برف به روی موترهای باربری بسته شده است.

این در حالی است که با ورود موج سرما دیروز به افغانستان، در بسیاری از ولایات هوا همراه با بارش برف و باران سردتر شده است.

اداره ملی هواشناسی افغانستان هفته گذشته اعلام کرد که این هوای سرد بیشتر مناطق غرب، شمال غرب، شمال شرق و مرکز افغانستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و از همین‌رو بیشتر ولایات با سرمای شدید مواجه خواهد شد.

گزارش‌هایی مبنی بر رسیدن هوای سرد به بسیاری از ولایات افغانستان رسیده است، اما تاکنون به دلیل سردی هوا تلفات جانی گزارش نشده است.

وزارت فواید عامه حکومت طالبان دیروز گفته بود که کوتل‌های "غووک و بایان" در غور به دلیل برفباری بسته شده و عملیات بازگشایی آن آغاز شده است. به گفتهٔ این وزارت، مسیرهای آب قول، کرمان و ورس در ولایت بامیان نیز بر اثر برفباری به روی ترافیک مسدود شده است.

این وزارت همچنین دیروز گفت که تلاش‌ها برای بازکردن برخی راه‌های مواصلاتی در ولایت‌های بدخشان و دایکندی جریان دارد.

XS
SM
MD
LG