لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه‌‌های سالنگ و کابل – غور به دلیل برفباری‌های سنگین به روی ترافیک بسته شد


وزارت فواید عامۀ حکومت طالبان می‌گوید که به دلیل برفباری و توفان شدید، شماری از مسیر‌های عمومی به شمول شاهراه سالنگ به روی رفت و آمد ترافیک مسدود شده است.

این وزارت روز چهارشنبه ۱۱ جنوری (۲۱ جدی) گفت که شاهراه سالنگ صبح امروز به دلیل برفباری سنگین و تندباد شدید به روی تردد تمامی موترها بسته شده است.

به گفتۀ این وزارت، کارکنان قوای کار ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها در حالت آماده باش قرار دارند و با کاهش طوفان، آنان روند پاکاری این شاهراه را آغاز خواهند کرد.

در این حال، مقام‌های محلی طالبان برای ولایت غور می‌گویند که به دلیل برفباری‌های شدید، شاهراه کابل – غور به روی رفت و آمد مردم مسدود شده است.

عبدالواحد حماس، سخنگوی والی طالبان برای غور به خبرگزاری دولتی باختر گفته است که افزون بر مسدود شدن شاهراه عمومی، راه‌های مواصلاتی شش ولسوالی به شهر فیروز کوه، مرکز این ولایت قطع شده است.

حماس افزوده که شماری از مسافرین که به دلیل برفباری سنگین در بخش‌های کوتل "بکک" گیرمانده بودند، نجات داده شده و به محل مصوون منتقل شده اند.

بر اساس معلومات ریاست هواشناسی افغانستان در حال حاضر، در کم از کم ۲۱ ولایت افغانستان برفباری و بارندگی جریان دارد.

گفته می‌شود که شماری از راه‌های مواصلاتی در بدخشان، بامیان، دایکندی، نیمروز و برخی از ولایات دیگر به روی تردد موترها بسته شده و مشکلات زیادی را به باشندگان این ولایات به میان آورده است.

ادارۀ هواشناسی افغانستان که از سوی مقام‌های طالبان رهبری می‌شود، گفته است که افزون بر سالنگ و غور، در حال حاضر، برفباری در ولایات هرات، بادغیس، فاریاب، جوزجان، سرپل، سمنگان، بغلان، تخار، بدخشان، پنجشیر، پروان، غزنی، پکتیکا، بامیان، دایکندی، ارزگان، زابل، هلمند و نیمروز جریان دارد.

XS
SM
MD
LG