لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب در قندهار و برفباری در هرات قربانی گرفت


عکس آرشیف
عکس آرشیف

مقام‌های افغان گفته اند که برفباری سنگین در هرات و جاری شدن سیلاب در قندهار سبب کشته شدن ۱۴ و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر شده است.

احمد بهیر احمدی، سخنگوی والی قندهار روز یک شنبه ۱۲ جنوری (۲۲ جدی) به صدای امریکا گفت که این سیلاب‌ها شب گذشته در ولسوالی‌های ژیری، سپین بولدک، پنجوایی و شهر کندهار سرازیر شده است.

آقای احمدی افزود که در نتیجۀ این سیلاب‌ها هشت نفر جان باخته و ۱۴ تن زخم برداشته اند. او گفت که در میان کشته‌شدگان زنان و کودکان نیز شامل اند.

آقای احمدی همچنان افزود که در اثر این سیلاب‌ها ده‌ها خانه تخریب شده و خسارات هنگفتی به مردم وارد شده است.

در همین حال، مقام‌های امنیتی در هرات گفته اند که شش نفر در اثر ریزش برف و فرود آمدن سقف یک منزل در ولسوالی انجیل آن ولایت، جان باخته اند.

جنرال امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس هرات به صدای امریکا گفت که در میان قربانیان این رویداد زنان و کودکان نیز شامل اند.

این در حالی است که اداره هواشناسی افغانستان از برفباری‌های سنگین در برخی از ولایت‌ها و نیز خطر سرازیر شدن سیلاب‌ در بخش‌های دیگر این کشور هشدار داده است.​

برفباری‌ها از روز گذشته در برخی ولایت‌ها بار دیگر به شدت ادامه دارد و سبب بسته‌شدن برخی از شاهراه‌های عمومی به روی ترافیک شده است.

مسدود شدن شاهراه کابل – کندهار

زمری سهاک، سخنگوی پولیس زابل به صدای امریکا گفت که شاهراه کابل – کندهار از صبح امروز در مربوطات ولسوالی شاه جوی این ولایت بسته شده و تلاش‌ها برای بازگشایی این شاهراه ادامه دارد.

آقای سهاک افزود که پولیس موترهای مسافربری را که از کندهار به سوی کابل در حرکت بودند، در مربوطات شهر صفا متوقف کرده است تا از تلفات انسانی جلوگیری شود.

در همین حال شاهراه سالنگ از روز گذشته بدین سو به دلیل تندبادها و برفباری سنگین به روی موترهای باربری بسته شده است.

ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌هابا نشر اعلامیه‌ای گفته است که گشت‌زنی کارمندان این ریاست به منظور عبور بهتر و مصوونیت مسافران در نقاط آسیب‌پذیر جریان دارد و رانندگان با عبور از این مسیر باید با تجهیزات زمستانی به شمول زنجیر (چین) مجهز باشند.

XS
SM
MD
LG