لینک های دسترسی

Breaking News

برفباری سنگین؛ مسافران گیرمانده در ولایت بادغیس نجات داده شدند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های طالبان می‌گویند که ده‌ها مسافر که در مسیر شاهراه هرات – بادغیس به دلیل برفباری‌های سنگین و طوفان شدید گیرمانده بودند، نجات داده شدند.

احمد الله وثیق، معاون سخنگوی طالبان گفت که این مسافران روز گذشته به دلیل برفباری‌ها و تندباد‌های شدید در ساحۀ کوتل "سبزک" از مربوطات ولایت بادغیس گیرمانده بودند.

آقای وثیق افزود که گروه‌های نجات پس از چندین ساعت توانستند این افراد را نجات و به جای مصوون انتقال دهند.

شمار این مسافران حدود ۳۰ تن گفته شده که به گفتۀ مقام‌ها در میان آنان زنان و کودکان نیز شامل بوده اند.

این در حالی است که روز گذشته، مقام‌های وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث گفتند که در نتیجۀ حوادث طبیعی اخیر در این کشور، ۳۸ نفر جان باخته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

باز شدن شاهراه سالنگ

ریاست حفظ مراقبت سالنگ‌ها می‌گویند که شاهراه سالنگ پس از ۲۴ ساعت به روی ترافیک باز شده و رفت و آمد مسافران از این مسیر به گونۀ عادی جریان دارد.

عبیدالله عبید، رییس این ریاست روز یکشنبه ۲۳ جنوری (سوم دلو) با فرستادن ویدیویی به خبرنگاران گفت که قوای کار این ریاست توانسته اند ناوقت شب گذشته این مسیر راه به روی رفت و آمد مردم باز کنند.

آقای عبید افزود که هنوز هم این شاهراه به روی موترهای تیلری مسدود است و تلاش‌ها برای بازگشایی کامل این شاهراه جریان دارد.

شاهراه سالنگ روز شنبه به دلیل برفباری‌های سنگین و طوفان شدید به روی تمامی موترها بسته شده بود.

در اثر برفباری‌های اخیر در بسیاری از ولایات افغانستان، چندین شاهراه عمومی به شمول مسیر بامیان – کابل، غور – کابل و برخی از مسیرهای دیگر به روی ترافیک مسدود شد.

وزارت فواید عامۀ حکومت طالبان می‌گوید که تلاش‌ها برای بازگشایی این شاهراه‌ها جریان دارد.

XS
SM
MD
LG