لینک های دسترسی

Breaking News

رسانه‌های اجتماعی به سلامت روانی نوجوانان آسیب می رسانند - گزارش


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

پژوهشگران دریافته اند که صرف وقت زیاد در شبکه‌های اجتماعی بر سلامتی روانی و اعتماد به نفس نوجوانان تاثیر سو به جا می‌گذارد.

پژوهش انستیتیوت پالیسی آموزشی و پرنس ترست نشان می‌دهد که استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی، بدون درنظر داشت وضعیت روانی یک جوان، سبب کاهش سلامتی و اعتماد به نفس شده و دختران در این زمینه در مقایسه به پسران بیشتر متاثر شده و احساس افسردگی و نا امیدی می‌کنند.

این پژوهش جدید یافته است که از هر هفت دختر یکی آن‌ها در سال های اخیر دوره ابتداییه مکتب از صورت ظاهری شان ناراضی می‌باشند، اما در سن ۱۴ سالگی این تعداد به سه نفر افزایش می‌یابد و در اواخر سال‌های نوجوانی، علایم افسردگی نزد آنان به گونهٔ گسترده بیشتر می‌شود.

داکتر امی اوربن، پژوهشگر در پوهنتون کمبریج در مورد این تحقیق گفت: "کسانی که احساس بد دارند ممکن برای تسکین به رسانه های اجتماعی روی آورند."

سلامتی روانی و اعتماد به نفس در همه کودکان دورهٔ ابتداییه مکتب مشابه است، اما با ورود آنان به دوره متوسطه مکتب کاهش میابد که این افت در دختران بیشتر قابل ملاحظه می‌باشد، به ويژه در خانواده‌های کم درآمد.

در این مطالعه، کمبود ورزش یکی دیگر از عوامل موثر گفته شده که با شیوع کروناویروس افزایش یافته است.

تاثیرات سو بحران بیماری کووید۱۹بالای نوجونان نیز در این پژوهش برجسته شده است.

در پژوهش آمده است که همه گیری کروناویروس سلامت روانی جوانان را آسیب زده و بیماری های روانی در جوانان را که پیش از همه‌گیری یک نفر در هر نه نفر بود، به شش نفر در هر نه نفر افزایش داده است.

این پژوهش بالای ۵۰۰۰ جوان متولد سال ۲۰۰۰ صورت گرفته و سلامت روانی آنان در سنین ۱۱، ۱۴ و ۱۷ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

ویتنی کرینا-جنینگس، یکی از نویسندگان این گزارش نگاشته است: "فقر، استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی و عدم تمرینات فزیکی تنها برخی از عواملی اند که با ضعف سلامت روانی ارتباط مستقیم دارد.

جانتن تونسند، مدیر اجرایی پرنس ترست می‌گوید: "انتقال از کودکی به نوجوانی می تواند متلاطم باشد و یافته های این گزارش تاکید می کند که چرا حمایت از سلامت روانی جوانان به ویژه به دلیل تاثیر همه گیری مهم تر خواهد بود. "

او گفت که سلامت روانی ضعیف می‌تواند بالای تحصیلات، اشتغال و "فرصت کلی در زندگی" آنان داشته باشد.

XS
SM
MD
LG