لینک های دسترسی

Breaking News

در زمینۀ کشت کوکنار با هیچ ممانعتی روبرو نیستیم- دهقانان در بدخشان


شماری از دهقانان در ولایت بدخشان که در حال آمادگی برای جمع آوری حاصلات کوکنار استند، می‌گویند که دوباره کوکنار خواهند کاشت.

کینجه، یک تن از دهقانان در ولایت بدخشان به صدای امریکا گفت که دهقانان در سال‌های گذشته اجازه کشت کوکنار را نداشتند، اما به گفتۀ وی اکنون در قسمت کشت کوکنار با هیچ ممانعتی روبه رو نیستند.

او گفت: "در سال‌های پیش اجازه نداشتیم حالا کسی با ما کار ندارد و به این دلیل به کشت کوکنار آغاز کردیم. سایر محصولات زراعتی مثل گندم، جو و جواری سختی زیاد کار دارد و زمان زیادی می خواهد تا به حاصل بیاید، اما خشخاش چنین نیست و در زمان کم، عاید زیادی به دست می آوریم."

شمار زیاد دهقانان مدعی اند که فقر و اقتصاد ضعیف آنان را مجبور ساخته که در صدد کشت کوکنار برآیند و با دوبار فصل کوکنار در یک سال عاید سرشاری به دست آرند.

کشت کوکنار در حالی در ولایت بدخشان افزایش پیدا کرده که در ماه حمل امسال ملا هبت الله، رهبر گروه طالبان فرمان منع کشت، تولید و تجارت هرنوع مواد نشه آور را صادر کرد.

هرچند دهقانان در ولایت بدخشان پیش از این فرمان اقدام به کشت کوکنار کرده بودند؛ اما تا هنوز هیچ گامی در راستای تخریب آن از سوی نیروهای طالبان در این ولایت برداشته نشده است.

XS
SM
MD
LG