لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت مقام‌های ولسوالی علینگار لغمان به اتهام همکاری با طالبان


مقام‌های محلی ولایت لغمان می‌گویند که چندین تن از مسوولان ملکی و نظامی ولسوالی علینگار این ولایت به اتهام همکاری با طالبان بازداشت شده اند.

دفتر رسانه‌های والی لغمان روز چهارشنبه ۱۴ جولای (۲۳ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که ولسوال، قوماندان امنیه، رییس ارکان اردوی ملی و یکی از مسوولین بخش امنیت ملی ولسوالی علینگار این ولایت شامل بازداشت شدگان اند.

در خبرنامه آمده است که این مقام‌های ملکی و نظامی بدون درگیری ولسوالی علینگار را به گروه طالبان واگذار کرده و از آن بیرون شده اند.

در این خبرنامه همچنین آمده است: "مقام‌های ملکی و نظامی این ولسوالی، بدون این که رهبری ولایت را در جریان قرار دهند، ولسوالی را ترک کرده و وسایط و تجهیزات را در آنجا رها کرده اند."

شورای نظامی ولایت لغمان تصمیم گرفته است تا این مقام‌های محلی ولسوالی علینگار این ولایت را برای تحقیق به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کنند.

اسدالله دولت‌زی، سخنگوی والی لغمان در این مورد گفت: "رهبری ولایت به مردم اطمینان می‌دهد که ولسوالی علینگار از سوی دشمن تصرف نشده، بلکه در نتیجۀ یک معامله توسط شماری از مسوولین، به آنان سپرده شده است. با این افراد برخورد جدی و قانونی خواهد شد و به جزای اعمال شان خواهند رسید."

اخیراً، ۱۱۷ تن از نیروی‌های امنیتی افغان به اتهام "غفلت وظیفوی و همکاری با طالبان" در ولایت لغمان بازداشت شده بودند.

مقام‌ها گفتند که این نظامیان پس از آن بازداشت شدند که پوسته‌های امنیتی را در شهر مهترلام و ولسوالی‌های علیشنگ، علینگار و دولت شاه این ولایت به طالبان تسلیم کردند.

XS
SM
MD
LG