لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از صد نظامی افغان به اتهام همکاری با طالبان در لغمان بازداشت شدند


مقام‌های محلی ولایت لغمان می‌گویند که ۱۱۷ تن از نیروی‌های امنیتی افغان به اتهام "غفلت وظیفوی و همکاری با طالبان" در این ولایت بازداشت شده اند.

رحمت‌الله یارمل، والی لغمان به خبرنگاران گفت که در میان این نیروها، معاون اوپراتیفی امنیت ملی ولایت لغمان نیز شامل است.

آقای یارمل افزود که این نظامیان پس از آن بازداشت شدند که آنان پوسته‌های امنیتی را در مهترلام و ولسوالی‌های علیشنگ، علینگار و دولت شاه این ولایت را به طالبان تسلیم کردند.

این در حالی است که هفته گذشته، وزارت دفاع افغانستان گفت که نظامیان افغان از ولسوالی دولت‌شاه ولایت لغمان "عقب‌نشینی تکتیکی" کرده اند.

اما منابع امنیتی در ولایت لغمان گفتند که این ولسوالی در پی حملات طالبان به دست جنگجویان این گروه سقوط کرده است.

در این حال، جنرال یاسین ضیا،‌ سرپرست وزارت دفاع افغانستان ناوقت یکشنبه ۲۳ می (دوم جوزا) به خبرنگاران گفت که در روزهای اخیر، مشکلات امنیتی در ولایت لغمان به وجود آمده بود که با رسیدن نیروهای تازه نفس، این نگرانی‌ها برطرف شده است.

آقای ضیا افزود که عملیات نیروهای ویژه افغان در بخش‌های این ولایت به ویژه در ساحات مهترلام، مرکز ولایت لغمان آغاز شده و در این درگیری‌ها، "تلفات سنگین به دشمن" وارد شده است.

در این حال، رحمت‌الله یارمل، والی لغمان گفت که در روزهای اخیر، طالبان حملات گستردۀ را در بخش‌های ولسوالی‌ علیشنگ و علینگار این ولایت راه اندازی کرده اند.

آقای یارمل افزود که در حاضر، عملیات بازپس‌گیری ساحات در این ولسوالی‌ها از نزد طالبان آغاز شده و به زودی وضعیت در این ولسوالی‌ها به حالت عادی برخواهد گشت.

XS
SM
MD
LG