لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات نیروهای افغان تاب آوردنی نیست، جنرال امریکایی


با خروج نظامیان خارجی، نیروهای افغان رهبری جنگ با طالبان را بر عهده گرفته اند
با خروج نظامیان خارجی، نیروهای افغان رهبری جنگ با طالبان را بر عهده گرفته اند

بیشتر از ۴۶۰۰ منسوب پولیس و اردوی ملی افغانستان در سال روان جان باخته است.

در کمتر از یازده ماه گذشته ۴۶۳۴ منسوب نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در نبرد با شورشیان و دیگر رویدادهای امنیتی هلاک گردیده است. دگر جنرال جوزف اندرسن، یک مقام ارشد نیروهای امریکایی در افغانستان گفته است که این رقم تلفات برای نیروهای افغان "تاب آوردنی" نیست.

بر اساس آماری که نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان در اختیار دارند در سال گذشته میلادی مجموعا ۴۳۵۰ منسوب پولیس و اردوی ملی افغان کشته شد.

مقام های افغان و بین المللی بر ضرورت کاهش فوری در میزان تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تاکید ورزیده اند اما گفته می شود که با بیرون شدن نیروهای خارجی از میدان های نبرد، شدت حملات مخالفین مسلح بیشتر متوجه نیروهای داخلی گردیده است.

مقام ها در وزارت دفاع ملی و وزارت داخله افغانستان می گویند که تلفات مخالفین مسلح به مراتب بیشتر از تلفات نیروهای افغان است.

تا کمتر از دوماه دیگر ماموریت جنگی نیروهای بین المللی در افغانستان به پایان می رسد اما هزاران نظامی خارجی، بر اساس موافقتنامه های که حکومت وحدت ملی امضاء کرده است، در یک ماموریت جدید در این کشور باقی خواهند ماند.

نبود تسهیلات لازم زرهی و کمبود خدمات به موقع صحی هم از جمله عوامل اساسی بلند رفتن آمار تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تلقی می شود.

افغانستان در زمان حاضر بیشتر از ۳۵۰ هزار نفر در صفوف پولیس و اردوی ملی دارد که تقریباْ تمام مصارف آنها از سوی امریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو پرداخته می شود.

XS
SM
MD
LG