لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ انتحاری در پاکستان جان نه نظامی را گرفت


اردوی پاکستان روز پنجشنبه ۳۱ اگست (نهم سنبله) گفت که یک بمگذار انتحاری سوار بر موتر سایکل، مواد منفجرهٔ حامل‌اش را در میان یک کاروان وسایط نظامی انفجار داد و سبب کشته شدن نه سرباز شد.

بخش مطبوعات اردوی پاکستان گفت که این حمله در شهر بنو خیبر پشتونخوا صورت گرفت.

فیروز جمال شاه، وزیر ایالتی گفت که در این رویداد که در نزدیکی شهرک جانی‌خیل صورت گرفت، ۲۰ نفر دیگر زخمی شده اند، اما اردوی پاکستان گفته است که تنها پنج سرباز دیگر زخمی شده اند.

مسوولیت این حمله را تا اکنون هیچ گروهی بر عهده نگرفته، اما گروه تحریک طالبان پاکستان و داعش در این بخش پاکستان فعال اند و همواره دست به حملات می‌زنند.

انوارالحق کاکر، سرپرست صدارت پاکستان این حمله را یک عمل "بزدلانهٔ تروریستی" خوانده است.

تحریک طالبان پاکستان در ماه نومبر سال ۲۰۲۲ آتش‌بس نامحدودی را که به میانجیگری طالبان افغان با حکومت پاکستان عقد شده بود، لغو کرد و به جنگجویان خود دستور داد تا در سراسر پاکستان حملات‌ را راه اندازی کنند.

اسلام آباد همواره اتهام وارد می‌کند که اعضای این تحریک در داخل افغانستان پناه‌گاه دارند و از آن حملات شان طرح‌ریزی می‌کنند. اما طالبان افغان که اکنون بر افغانستان حاکم اند این اتهامات را رد کرده اند.

با آنهم، جلیل عباس، وزیر خارجهٔ حکومت موقت پاکستان گفته است که حکومت طالبان در کابل تعدادی از افراد مرتبط با حوادث تروریستی در پاکستان را بازداشت کرده و در این مورد به اسلام آباد اطلاع داده است.

اما طالبان افغان تا اکنون در این خصوص اظهار نظر نکرده اند.

در ماه جنوری، یک حمله کنندهٔ انتحاری طالبان پاکستانی مواد انفجاری حاملش را در داخل یک مسجد یک مرکز پولیس پشاور انفجار داد و جان بیش از ۸۰ افسر پولیس را گرفت.

گروه داعش نیز ماه گذشته مسوولیت حملهٔ انتحاری را بر عهده گرفت که در آن حد اقل ۵۴ نفر، به شمول ۲۳ کودک، کشته شدند.

گروه

XS
SM
MD
LG