لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای اوکراینی محصور در فابریکهٔ آهن: تسلیم شدن گزینه نیست، تا آخر می‌جنگیم


نیروهای اوکراینی محصور در فابریکه آهن ازوفستال شهر ماریوپول می‌گویند که هیچ زمانی به روسیه تسلیم نخواهند شد و به مبازره ادامه خواهند داد.

ایلیا سامویلینکو، افسر استخبارات قطعهٔ ازوف اردوی اوکراین گفت: "ما شاهد جنایات جنگی بودیم که روسیه و اردوی روسیه مرتکب آن شدند. ما شاهدان [جنایات جنگی] استیم. تسلیم شدن برای ما گزینه نیست زیرا روسیه به زندگی ما علاقمندی ندارد."

فابریکه آهن ازوفستال، آخرین سنگر مقاومت نیروهای اوکراینی در شهر ماریوپول است.

این افسر استخبارات اوکراین در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که از نگاه اکمالات با کمبود مواجه اند، اما گفت آب و مهمات دارند و تا زمان حل وضعیت به جنگ ادامه خواهند داد. او افزود که قطعهٔ آنان کم و بیش ۲۰۰ سرباز زخمی خویش را ترک نخواهد کرد.

سامویلینکو علاوه کرد که کشته شدگان شایستهٔ مراسم مناسب تدفین اند و آنان نمی‌توانند حتا مردگان را رها کنند.

اوکراین گفته است که سربازان روسی منحیث بخشی از ماموریت بشری که در هماهنگی ملل متحد و کمیتهٔ صلیب سرخ صورت گرفت، به زنان، کودکان و کهنسالان اجازه دادند از این فابریکه خارج شوند.

میخایلو پودلیاک، یاور رییس جمهور اوکراین گفت که کیف تا زمانی که تمامی اوکراینی‌ها از این فابریکه بیرون نشده اند، از تلاش‌هایش دست نخواهد کشید.

ماریوپول که می‌تواند ساحات تحت تصرف روس‌ها را با جزیرهٔ کریمیه وصل کند، برای روسیه یک هدف استراتیژیک محسوب می‌شود.

رهبران کشورهای عضو جی۷ (هفت اقتصاد بزرگ جهان) با نشر اعلامیه‌ای گفته اند که تهاجم بی‌جهت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بر اوکراین مایۀ "شرمساری روسیه و قربانی‌های تاریخی مردم آن کشور" است.

در این اعلامیه که در پایان نشست مجازی رهبران جی۷ به مناسبت یادبود از ختم جنگ جهانی دوم نشر شد، آمده است: "روسیه مقررات بین‌المللی، به ویژه منشور سازمان ملل متحد را که پس از جنگ دوم جهانی تهیه شد تا نسل‌های بعدی را از بلای جنگ در امان نگه‌دارد، نقض کرده است."

در اعلامیۀ این هفت کشور – ایالات متحده، فرانسه، کانادا، آلمان، ایتالیا، جاپان و بریتانیا- آمده است: "ما در عزم خود برای اینکه رییس جمهور پوتین نباید برندۀ جنگ علیه اوکراین شود، متحد باقی می‌مانیم."

XS
SM
MD
LG