لینک های دسترسی

Breaking News

انتقال زندانیان در تاسیسات نظامی سوریه


انتقال زندانیان در تاسیسات نظامی سوریه
انتقال زندانیان در تاسیسات نظامی سوریه

یک گروه حقوق بشر می گوید سوریه زندانیان را به تاسیسات نظامی انتقال داده تا آنها را از ناظرین اتحادیه عرب که وارد آن کشور گردیده اند پنهان کند.

این گروه مستقر در نیویارک می گوید که اتحادیه عرب باید در بازدید از تمام زندان ها پافشاری نماید و در صورتی که حکومت سوریه مانع کار آنها گردد باید اطلاع دهد.

حکومت سوریه به روز چهار شنبه گفت در حدود ۷۵۵ زندانی را که در جریان مظاهرات نه ماهه دستگیر شده بودند آزاد ساخته است.

جنرال محمد دبی رئیس ناظرین اتحادیه عرب که در سوریه گماشته شده است به روز چهارشنبه گفت قرار است که از ساحات حمص، حما، و ادلیب بازدید کند.

***

در رویداد دیگر مرتبط به سوریه، سرگی لاواروف وزیر خارجه روسیه به روز چهارشنبه حکومت سوریه را ترغیب نمود تا با ناظرین اتحادیه عرب همکاری نماید.

ناطرین اتحادیه عرب که به منظور تحقیقات در مورد اینکه آیا حکومت سوریه پلان صلح را برای ختم خشونت های چندین ماهه در آن کشور تطبیق می نماید یا نه وارد آن کشور گردید.

وزیر خارجه روسیه می گوید "در ابتدا، فیصله ما که به پیشگانی روسیه و چین اتخاذ شده و در ماه سپتمبر پیشکش شد اینست که به اساس نکات عمده اتحادیه عرب، حملات باید بصورت فوری خاتمه یابد. از هر جانبی که باشد. فیصله ما استفاده قوا از طرف حکومت بر علیه مظاهره کننده گان را شدیداً تقبیح می کند. فیصله ما به مظاهرات صلح آمیز اجاره می دهد و تمام کسانی که مسؤول این مظاهرات هستند باید از آنانی که اعمال خشونت آمیز را تحریک می نمایند دوری نمایند."

ماسکو پشتیبانی خود را از ماموریت نمایند گان اتحادیه عرب اعلان نموده است.

گروه بیست و یک عضوی اتحادیه عرب تهدید نموده است که اگر حکومت سوریه به سرکوبی های افراد ملکی خاتمه ندهد تعزیرات را علیه آن کشور وضع می نمایند.

XS
SM
MD
LG