لینک های دسترسی

Breaking News

تحریم‌ها مانع بازسازی سوریه شده است


سازمان های بین المللی تخمین می کنند که در جنگ هفت سالۀ سوریه، آن کشور حد اقل ۳۸۸ میلیارد دالر خسارمند شده است
سازمان های بین المللی تخمین می کنند که در جنگ هفت سالۀ سوریه، آن کشور حد اقل ۳۸۸ میلیارد دالر خسارمند شده است

تحریم‌های غرب بر سوریه که ممکن مانع سرمایه گذاری و حضور شرکت های خارجی در آن کشور شود، مانع برنامۀ بازسازی بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، شده است.

سوریه پس از هفت سال جنگ با تخریبات شدیدی در حالی مواجه است که میلیون ها کارگر از سوریه یا فرار کرده یا هم کشته شده اند.

یک ادارۀ ملل متحد تخمین می کند که جنگ داخلی سوریه ۳۸۸ میلیارد دالر خساره وارد کرده است. آغاز بازسازی گسترده در آن کشور شرق میانه هنوز بسیار دور به نظر می رسد.

روسیه، ایران و همچنان چین، سرمایه گذاری هایی را در سوریه انجام داده اند، اما از سایر کشور ها خواسته اند در این روند دخیل گردند.

کشورهای غربی می گویند که بودجۀ بازسازی و لغو تحریم‌ها را بر سوریه، بدون دسترسی به یک راه حل سیاسی در آن کشور، تصویب نمی کنند. این درحالیست که تعزیرات بر سوریه فعالیت شرکت های خارجی را در سوریه نیز دشوار ساخته است.

حکومت به رهبری بشارالاسد پس از هفت سال جنگ توانست با حمایت نظامی روسیه و ایران گروه داعش را در سوریه شکست داده و شورشیان را در ولایت ادلب محدود و محاصره کند.

جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد و حکومت آن کشور در بیش از هفت سال گذشته بر علاوۀ شورشیان مخالف حکومت، با گروه دولت اسلامی که خلافت خود خوانده یی را در آن کشور بنا نهاده بود نیز جنگید.

طبق برآورد کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد برای غرب آسیا، خسارات مادی جنگ – آسیب‌های وارده به خانه‌ها، جاده‌ها و زیربناها- در سوریه به۱۲۰ میلیارد دالر می رسد.

در جنگ داخلی سوریه، بیش از ۴۷۵ هزار نفر کشته و میلیون ها شهروند آن کشور یا از خانه های شان بیجا شدند و یا مجبور به ترک کشور شان شدند.

XS
SM
MD
LG